După mai multe consultări cu reprezentanţi ai mediului de afaceri, Ministerul Finanţelor a decis să dea curs solicitărilor şi să simplifice procedura de întocmire a facturilor electronice. 

Sistemul e-Factura va fi îmbunătăţit, anunţă Ministerul Finanțelor.

Îmbunătățirile au fost realizate în urma consultărilor cu reprezentanții companiilor care oferă servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura.

Nu mai pot fi introduse facturi duplicat, au transmis reprezentanții ministerului.

De la 1 ianuarie și până în prezent, s-au efectuat o serie de corecții la aplicația de completare oferită gratuit de MF/ANAF, pe baza feedback-ului primit de la utilizatori.

O altă modificare importantă este că din 16 ianuarie sistemul nu mai permite introducerea facturilor duplicat.

În continuare, un nou pas la care se lucrează este posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului.

„Puțin credeau că vom fi a patra țară din Uniunea Europeană care reușeste să implementeze acest sistem. Despre care am spus de la bun început că este vital pentru lupta noastră cu evaziunea. Iată că până acum nu au fost intervale de timp în care sistemul să nu funcționeze. Echipa CNIF/ANAF a început să lucreze de aproape cu firmele care oferă servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura. Pentru ca orice îmbunătățiri care pot să facă mai ușoară viața contribuabililor să fie implementate.

Nu excludem că pot să apară dificultăți și că pot fi identificate aspecte care necesită îmbunătățiri. Ne-am angajat să fim flexibili și receptivi la feedback. Cu siguranță vom depăși toate dificultățile și ne vom asigura că sistemul e-Factura este o soluție robustă și adaptabilă la nevoile în continuă schimbare ale mediului de afaceri”, a transmis ministrul Marcel Boloș.

 

 

​ 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here