François Desrousseaux, secretarul general al Festivalului de Film de la Cannes, a declarat pentru Variety că la ediţia de anul acesta purtarea măştii va fi obligatorie în timpul tuturor proiecţiilor, la care spaţiile vor fi ocupate în proporţie de 100%, dar şi pe covorul roşu şi în preajma acestuia.
Desrousseaux, care a pus la punct protocoalele cu organizatorii festivalului, producătorii şi autorităţile regionale, în timp ce a dus discuţii cu guvernul francez pentru a relaxa anumite măsuri pentru invitaţii internaţionali, a mai spus că participanţii vor fi nevoiţi să păstreze distanţa de 1 metru la cozi, în timp ce zona dedicată fanilor din faţa Palais des festivals nu va mai exista. El şi-a exprimat totuşi speranţa că acest lucru va fi schimbat până la începutul lunii iulie, dacă o va permite situaţia epidemiologică. Va fi menţinută o zonă pentru fani mai mică, adiacentă Palais des festivals, şi starurile vor putea renunţa la măştile de protecţie pentru a fi fotografiate, precum şi în teatrul Lumiere, când sunt filmaţi înainte şi după proiecţiile în premieră mondială. „Chiar dacă situaţia sanitară se îmbunătăţeşte, nu va fi la fel de simplu ca în anii trecuţi. Obiectivul nostru este să avem un protocol sanitar etanş care să nu creeze prea mult disconfort participanţilor. Provocarea este să găsim o zonă intermediară între siguranţă şi confort”, a spus Desrousseaux. Foarte importantă va fi evitarea generării de cozi mari şi adunări între proiecţii, iar în sprijinul acestui lucru vine sistemul de rezervare online. „Le vom spune oamenilor să respecte timpul indicat pe biletele pre-comandate, iar dacă nu o fac, o distanţă de 1 metru va trbui respectată şi vom avea autocolante pe podea. La fel va fi şi în cazul Cannes Film Market, unde culoarele vor fi lărgite şi panouri de plexiglas vor fi amplasate peste tot pentru a direcţiona oamenii”, a mai afirmat el. Cât priveşte securitatea, aceasta va fi la fel de riguroasă ca în 2019, însă vor fi introduse staţii de scanare digitală pentru fluentizare. Un element cheie în protocol este testarea pentru Covid-19. Analizele trebuie făcute la fiecare 48 de ore în cazul în care invitaţii nu vor fi fost complet vaccinaţi cu 15 zile înainte de începutul festivalului sau dacă ei nu arată dovada imunităţii prin certificatul Covid-19. Certificatul Covid-19, care va intra în vigoare pe 9 iunie, va funcţiona drept cod QR. Însă anumite ţări, precum Marea Britanie, nu vor avea acces la acesta. Desrousseaux a mai precizat că au loc discuţii pentru a fi stabilit ce ţări vor fi incluse în sistemul digitalizat şi a sugerat că Marea Britanie ar trebui să se numere între acestea. În caz contrar, invitaţii din aceste ţări trebuie să se testeze la fiecare 48 de ore chiar dacă sunt vaccinaţi. Un cort de 300 de metri pătraţi va fi folosit ca centru de testare. Testele vor fi gratuite pentru participanţii francezi şi internaţionali şi rezultatele vor fi livrate în decurs de şase ore. Laboratorul va efectuate teste RT-PCR pe bază de salivă. În plus, va exista şi o unitate medicală specială legată de spitalul local, care va oferi asistenţă oaspeţilor în cazul unei urgenţe. Pe lângă asta, va fi disponibilă şi o platformă online, disponibilă în limbile franceză şi engleză, unde invitaţii pot primi consultaţii din partea unui medic generalist şi, dacă e nevoie, pot fi redirecţionaţi către un medic din oraş. Desrousseaux a adăugat că festivalul şi piaţa de film aşteaptă în jur de 20.000 de participanţi înscrişi, jumătate din numărul celor care participă de regulă la eveniment. „Ştim că, în final, unii dintre invitaţii acreditaţi nu vor veni, fie pentru că au renunţat, fie din cauza condiţiilor complicate de a intra în ţară, aşadar anul acesta vor fi mai puţini participanţi la festival şi mai mulţi turişti, dar amestecul lor va oferi o atmosferă destul de frumoasă”, a completat el. Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].