Orice plafonare a preţurilor impusă de autorităţi, dar nu la tariful de referinţă calculat şi afişat pe site-ul ASF, nu ajută pe nimeni, consideră cei de la Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR). 

Reacţia organizaţiei vine după ce ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, a anunţat că instituţia pe care o conduce a publicat un nou proiect de ordonanţă de urgenţă care vizează prelungirea plafonării tarifelor RCA până la 30 iunie 2024.”COTAR atrage atenţia asupra faptului că prelungirea plafonării tarifelor RCA nu ajută, de fapt, cu nimic, dar creează şi probleme. Deşi s-a văzut că preţurile cresc indiferent de plafonare, companiile de asigurări vor avea ocazia să dubleze preţurile, la finalul perioadei de aşa-zisă plafonare, sub pretextul că până atunci nu au fost creşteri de tarif. Pe de altă parte, tipul acesta de intervenţie alungă atât actualii investitori din piaţa de asigurări, cât şi pe cei interesaţi să intre în piaţa din România, ceea ce va face să rămână pe piaţă doar actualii “rechini” care vor avea monopol şi vor creşte preţurile oricât vor dori”, se arată într-un comunicat COTAR transmis miercuri AGERPRES.Reprezentanţii transportatorilor au transmis marţi seara ministrului Finanţelor punctul lor de vedere privind prelungirea plafonării tarifelor RCA la preţurile practicate de fiecare asigurator în martie 2023. Potrivit acestora, o astfel de măsură este deosebit de periculoasă şi va da ocazia unor jucători din piaţa de asigurări să justifice un viitor faliment care va fi plătit tot de către asiguraţi, ca şi precedentele.”Deşi pare un ajutor oferit românilor, de fapt, o asemenea măsură nu creează niciun beneficiu real consumatorilor de asigurări din România, lucru care a fost evident în perioada în care a fost aplicabilă aşa-zisa plafonare, când tarifele RCA practicate de asigurători au crescut cu zeci de procente faţă de tarifele anterioare. ASF a asistat neputincioasă la aceste creşteri. Ba mai mult, la sfârşitul lunii ianuarie, asigurătorii au găsit modalitatea de a se apropia cât de cât de valoarea tarifului de referinţă, la autovehiculele peste 16t, umblând la cifrele din faimoasa formulă de calcul. Astfel, în loc să mai plătim la B1-B8 tarife de 15.000-17.000 lei, se achită în jur de 9.500 lei. Din martie anul trecut, până în februarie anul aceasta, peste hotărârea de guvern pentru plafonare, asigurătorii au încasat de la noi acele sume fabuloase, iar la persoane fizice, în perioada de plafonare au crescut tarifele cu 8-10%”, subliniază sursa citată.În aceste condiţii, COTAR consideră că este prioritar pentru ASF să identifice soluţii care să încurajeze intrarea unor noi jucători serioşi pe segmentul asigurărilor RCA, cu consecinţa creşterii concurenţei sănătoase pe această piaţă, în beneficiul consumatorilor, şi nu să descurajeze potenţiali noi investitori, prin măsuri populiste care încalcă principii constituţionale şi europene.”Orice plafonare a preţurilor impusă de autorităţi – dar nu la tariful de referinţă calculat şi afişat pe site-ul ASF, nu ajută pe nimeni, fiind doar pentru a da senzaţia că Executivul a intervenit pe piaţa de asigurări, pentru a-i proteja pe români. Ceea ce se va întâmpla după această perioadă va fi un dezastru”, se precizează în document.COTAR solicită, astfel, Guvernului României să respingă orice propunere de prelungire a plafonării tarifelor RCA pe piaţa locală, dacă nu se face la tariful de referinţa afişat de ASF.

 

 

​ 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here