Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) solicită Guvernului României să declanşeze de urgenţă modificarea Codului Fiscal aplicabil pieţei de asigurări din România şi să studieze modelul german. Aşa cum astăzi vedem că multinaţionalele din piaţa de asigurări achită taxe ridicol de mici în România, se întâmpla şi în Germania, acum 20 de ani. Cum multinaţionalele au preluat modelul din Germania, pentru a-l aplica în România, la fel ar trebui să procedeze şi Guvernul României, preluând soluţiile de la Guvernul Germaniei, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, Germania reprezintă un model în privinţa gradului de colectare a taxelor, nivel la care statul român doar poate visa. Firmele de asigurări din Germania achită taxe speciale statului german în cuantum de 19%, pe lângă taxele de funcţionare şi impozitele pe salarii. De ce a introdus statul german aceste taxe speciale firmelor de asigurări? Pentru că acum 20 de ani, aceleaşi firme de asigurări care astăzi vând RCA în România şi se declară veşnic pe pierdere sau cu profituri ridicol de mici, au fentat, prin aceleaşi strategii şi statul german.
“Soluţia acoperirii uriaşului deficit bugetar nu se rezolvă prin creşterea taxelor microîntreprinderilor, în timp ce multinaţionalele achită taxe şi impozite derizorii în ţara unde înregistrează, în realitate, cele mai mari profituri din grup.
Guvernul României poate învăţa din experienţa altor state care au fost fentate de aceleaşi multinaţionale din asigurări, în acelaşi fel. În Germania, taxa de 19% aplicată produsului de asigurare RCA nu poate fi dedusă, nefiind vorba despre un TVA.” – a explicat Vasile Ştefănescu, Preşedinte COTAR.
Daca statul român vrea să colecteze mai mulţi bani la buget, trebuie să ne îmbunătăţim legislaţia, iar punctul de pornire îl reprezintă modificarea Codului Fiscal, astfel încât firmele de asigurări (al caror apetit de creştere a preţului RCA poate fi ţinut în frâu doar cu ordonanţe succesive de plafonare a preţului acestui produs) să plătească taxe pentru miliardele de euro încasate de şoferii obligaţi să le cumpere lor produsul de lux, dar obligatoriu, numit RCA.
Ieri, companiile de asigurări şi-au pus poalele în cap, la aflarea veştii că Guvernul României va continua plafonarea preţului RCA, în timp ce ei pregăteau majorări de preţ – la fel de nejustificate ca şi cele din ultimii 3 ani. Au lansat noi dezinformări, susţinând ca este imposibil să mai plătească despăgubirile care ar fi în creştere. Adevarul este cu totul altul şi îl regăsim în ultimul raport publicat de ASF despre piaţa de asigurări.
În raport găsim evoluţia frecvenţei actuale a daunei în România:
Anul 2018: 6,4%
Anul 2019: 6,5%
Anul 2020: 5,3%
Anul 2021: 5,8%
Anul 2022: 4,7%
Asta înseamnă că numărul de accidente în România este în scădere, situaţie confirmată în cadrul aceluiaşi raport, prin scăderea numărului de dosare de daună deschise pe RCA de firmele de asigurări:
Anul 2018: 369.976 dosare de daună RCA
Anul 2019: 400.358 dosare de daună RCA
Anul 2020: 338.038 dosare de daună RCA
Anul 2021: 388.935 dosare de daună RCA
Anul 2022: 341.470 dosare de daună RCA
Ultimul raport publicat de ASF arată că rata daunei pentru produsul RCA a fost în primele 9 luni ale anului 2023 de 97,68%, fiind observată o îmbunătăţire substanţială, comparativ cu anii anterori, astfel:
2023: 97,68%
2022: 107,29%
2021: 131,94%
Ceea ce înseamnă că produsul RCA este unul profitabil pentru firmele de asigurări la nivelul actualelor tarife RCA aşa-zis plafonate.
Citește continuarea pe bursa.ro