Praful saharian reprezintă o amenințare serioasă pentru integritatea și funcționarea corectă a unei mașini. Deși pare inofensiv la prima vedere, acest tip de particule fine, aduse de vânturile puternice din deșerturile africane, pot intra în diverse componente ale mașinii și provoca daune grave.
Particulele de praf de origine sahariană ajunse în România la sfârşitul lunii martie se vor menţine în aer, în primele două zile ale lunii aprilie. Meteorologii anunţă că începând cu noaptea de luni spre marţi, în unele zone unde va ploua, se vor observa depuneri de praf.
„La finalul lunii martie circulaţia predominant sud-vestică a favorizat pătrunderea unei mase de aer încărcate cu particule de praf de origine sahariană deasupra României. În perioada 1 aprilie ora 10 – 2 aprilie ora 22 se vor menţine particule de praf deasupra teritoriului României”, anunţă, luni Administraţia Naţională de Meteorologie.
Instituţia precizează că „depuneri de praf vor fi observate începând cu noaptea de luni spre marţi, în vest, nord şi centru, unde sunt prognozate ploi”.
Săptămâna trecută a fost anunţată pătrunderea unei mase de aer încărcate cu particule de praf de origine sahariană deasupra României.
Cum afectează praful saharian buna funcționare a mașinii talePraful saharian poate afecta negativ aspectul estetic al mașinii, acoperind-o cu un strat fin de murdărie de culoare maronie, care poate fi dificil de îndepărtat și poate deteriora suprafața vopselei. În timp, această acumulare de particule fine poate duce la apariția unor zgârieturi sau pete pe caroserie, care pot afecta aspectul general al vehiculului și, implicit, valoarea sa. În plus, praful saharian poate afecta și vizibilitatea șoferului, acoperind parbrizul și geamurile laterale cu un strat de murdărie, ceea ce poate pune în pericol siguranța și confortul conducătorilor auto. Mai mult, impactul negativ al prafului saharian asupra mașinii poate fi resimțit în diverse moduri, de la deteriorarea sistemului de filtrare și lubrifiere, până la blocarea sau alterarea funcționalității altor piese mecanice importante. Înregistrările care arată „păpușarii” din culise. BlackRock: “Noi conducem America, nu Biden. Ne dorim ca războiul din Ucraina să nu se termine niciodată” Unul dintre aspectele ce merită luat în considerare este impactul pe care praful saharian îl poate avea asupra filtrului de aer al mașinii. Acesta are rolul de a filtra aerul care ajunge la motor, împiedicând intrarea impurităților care ar putea afecta performanța și durabilitatea acestuia. Dacă acest filtru devine blocat sau înfundat de particulele fine de praf, fluxul de aer va fi restricționat, iar motorul va funcționa necorespunzător, pierzând din putere și eficiență. Dacă filtrul de aer din habitaclu nu a fost schimbat de ceva timp, acesta trebuie inspectat și înlocuit dacă este necesar. Pentru că, dacă a fost deja încărcat și acum a fost expus și la nisip, acesta este plin de impurități și trebuie înlocuit. În caz contrar, acesta se va împrăștia în habitaclu.
În plus, praful saharian poate pătrunde și în sistemul de lubrifiere al mașinii, afectând calitatea uleiului și deteriorând componentele interioare ale motorului. Particulele fine de praf se pot amesteca cu uleiul, creând un amestec nociv care poate duce la uzura prematură a pieselor și, implicit, la apariția unor probleme de funcționare a motorului.