Campania Alege Asumat atrage atenția asupra importanței gesturilor individuale simple în vacanțe, cu un impact semnificativ pentru mediu.
Campania Alege Asumat atrage atenția asupra importanței gesturilor individuale simple în vacanțe, cu un impact semnificativ pentru mediu.
– BAT atrage atenția asupra gesturilor simple care pot avea un impact semnificativ asupra apelor României și asupra mediului în ansamblul său.
– În acest an, campania Alege Asumat un Oraș Curat îndeamnă la păstrarea curățeniei pe plaje și la eliminarea deșeurilor și ambalajelor care pot impacta negativ întreg ecosistemul.
– BAT și-a asumat obiectivul de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) pentru consumatorii, dar și pentru comunitate, iar sustenabilitatea este un pilon esențial în cadrul strategiei companiei.
Cu ocazia zilei de 5 iunie – Ziua Internațională a Mediului, care coincide cu începutul noului sezon estival, BAT România demarează în cadrul platformei Alege Asumat un Oraș Curat o nouă campanie de conștientizare a faptului că gesturile individuale simple pot avea un impact semnificativ asupra mediului înconjurător. Astfel, noua campanie îndeamnă turiștii la eco-responsabilitate în timpul vacanțelor și la menținerea curățeniei apelor și pe plaje, cu mesaje precum: “Vara asta, lasă doar amintiri la mare, nu deșeuri” sau „Vara asta, lasă doar urme pe nisip, nu ambalaje,” amplasate pe Autostrada Soarelui, dar și prin mijloace de comunicare media și online.
Sute de mii de turiști își petrec anual vacanțele de vară pe litoralul românesc, iar în urma lor rămâne și o cantitate semnificativă de deșeuri, de câteva zeci de tone, potrivit datelor autorităților centralizate de o organizație de profil*. Potrivit celor mai recente date oficiale**, cel mai frecvent întâlnite tipuri de deșeuri monitorizate pe plajele României sunt cele din polimeri artificiali (peste 85%), urmate de cele din metal, sticlă/ceramică, cauciuc, hârtie/carton, textile și lemn procesat. Totodată, pe litoralul românesc se regăsesc și deșeuri plutitoare sau în mare, precum cele metalice, de plasă, textile, din lemn sau sticlă.
Campania Alege Asumat un Oraș Curat ajunge anul acesta la a 6-a ediție, BAT fiind totodată recunoscut de Financial Times ca lider în domeniul combaterii schimbărilor climatice în 2024, pentru al 4-lea an consecutiv. În acest context, campania BAT România din acest an se subsumează obiectivelor de sustenabilitate ale companiei, prin promovarea unui comportament eco-responsabil la nivel individual, în situații concrete de zi de zi și care, prin multiplicare, contribuie la construirea unui viitor mai bun.
„Litoralul este unul dintre locurile cele mai afectate de deșeurile lăsate în urmă la finalul verii și, de aceea, anul acesta atragem atenția asupra responsabilității pe care o avem fiecare dintre noi pentru a păstra curate apele și plajele României. Grija față de mediu și comunitate înseamnă responsabilitate la nivelul individual al fiecăruia dintre noi și se traduce prin gesturi mici, consecvente și multiplicate la scară largă, socială. În cadrul BAT ne-am asumat obiectivul de a construi un viitor mai bun pentru consumatorii noștri, dar și pentru societatea în care trăim și ne dorim ca tot mai mulți oameni să înțeleagă responsabilitatea alegerilor individuale și relevanța gesturilor simple, repetitive și a impactului pe care acestea îl au pentru viitor,” declară Ileana Dumitru, Director Relații Externe al Ariei Europa de Sud-Est, BAT.
În cadrul platformei Alege Asumat un Oraș Curat, BAT România derulează în fiecare an campanii de responsabilitate socială privind protecția mediului înconjurător, cât și pentru conștientizarea importanței politicilor comerciale corecte și responsabile și prevenției accesului minorilor la produse cu tutun și nicotină.
Cei peste 3.000 de angajați ai BAT în România contribuie în fiecare an la multiplicarea mesajelor de conștientizare a importanței gesturilor individuale simple, cu impact major pentru mediu și societate. Anual, entitățile BAT România derulează inițiative interne precum campanii de donare de sânge, de colectare selectivă, donații de textile pentru reutilizare și reciclare sau acțiuni de plantare și împădurire. Anul acesta, angajații BAT România au plantat peste 5.000 de copaci, contribuind astfel la regenerarea ecosistemului din județul Călărași. Totodată, recipienții pentru băuturi din plastic sau carton utilizați la birou de angajații BAT România au fost înlocuiți anul acesta cu căni ceramice, pentru încurajarea reutilizării și reducerii deșeurilor, astfel reducându-se peste 2 tone de deșeuri anual***.
Sustenabilitatea, în centrul afacerii BAT
Cu o viziune circulară asupra abordării de sustenabilitate, ce vizează întreg ciclul de viață al produselor sale, din 2021 BAT România a lansat și un program național de colectare pentru reciclare a versiunilor anterioare glo, dispozitivul de încălzire a consumabilelor din tutun și plante din portofoliul companiei. În anul 2022, programul a fost extins pentru colectarea dispozitivelor BAT de vapat. În prezent, la nivel național sunt active peste 360 de puncte de colectare a dispozitivelor electronice BAT, iar până în prezent au fost colectate peste 155 de mii de dispozitive.
BAT și-a început călătoria în domeniul sustenabilității în urmă cu peste 20 de ani, cu rezultate recunoscute de prestigioase instituții la nivel internațional, precum Dow Jones Sustainability Index sau Financial Times, care în 2024 a inclus BAT, pentru al patrulea an consecutiv, pe lista liderilor in domeniul combaterii schimbărilor climatice, pentru rezultatele remarcabile privind reducerea emisiilor de carbon.
Recent, compania a publicat raportul anual combinat privind performanța de business și în domeniul sustenabilității pentru anul 2023, prin care evidențiază progresul obținut în atingerea obiectivelor sale de sustenabilitate****.
***Conform estimărilor interne
****Raport anual combinat BAT _ Building a Smokeless World, 2023, https://www.bat.com/attachments/BAT_Annual_Report_Form_20-F_2023.pdf
Despre BAT în România
– BAT este liderul pieței tutunului din România, cu o cotă de peste 50%.
– În 2022, BAT a fost al doilea cel mai mare contribuabil la bugetul de stat al României, cu circa 10,2 miliarde de lei plătiți sub formă de taxe și accize
– BAT este un angajator strategic în România, creând peste 3.000 de locuri de muncă în mod direct și generând alte 30.000 de locuri de muncă indirect, pe lanțul de distribuție și aprovizionare.
– BAT a lansat în România în 2019 campania Alege Asumat un Oraș Curat, o campanie de informare privind gestionarea responsabilă a deșeurilor, prin încurajarea fumătorilor să utilizeze scrumierele stradale special amenajate pentru depozitarea mucurilor de țigară. Campania s-a extins gradual către o abordare integrată asupra mediului și comportamentului eco-responsabil, prin inițiative complexe de conștientizare privind viitorul orașelor și comunităților României.
Despre BAT la nivel global
BAT este o companie de top cu o gamă variată de bunuri de larg consum. Obiectivul nostru strategic este crearea unui viitor mai bun – A Better Tomorrow™ – prin intermediul unei lumi fără fum. Angajamentul nostru pentru atingerea acestui scop este reliefat de asumarea obiectivului ca 50% din veniturile noastre să fie generate de produsele care nu implică arderea tutunului până în 2035.
Compania susține clar că țigările cauzează riscuri majore la adresa sănătății și că singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunțarea la fumat. Pentru a construi o lume fără fum, BAT îi încurajează pe cei care continuă să fumeze să facă trecerea complet la alternative cu risc redus* dovedit științific.
Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori să aleagă produsele sale care nu implică arderea tutunului până în 2030 și de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii până în 2025. BAT și-a stabilit o serie de obiective ambițioase de sustenabilitate, precum reducerea cu 50% a emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 și 2 și reducerea cu 50% a emisiilor pentru Scopul 3 până în 2030 (față de referința de bază din 2020) și 100% din ambalajele utilizate să fie reutilizabile, reciclabile sau compostabile până în 2025.
BAT are peste 46.000 de angajați și, în 2023, grupul BAT a generat venituri de 27,28 miliarde de lire sterline și un profit din operațiuni de 12,46 miliarde lire sterline.
Portofoliul strategic al companiei include mărcile sale globale de țigarete și o categorie tot mai largă de produse din tutun și nicotină. Portofoliul include produse precum țigări electronice, produse de încălzire a consumabilelor și produse moderne pentru uz oral. Aceste noi categorii de produse au generat venituri anuale de peste 3 miliarde de lire sterline de la dezvoltarea lor cu un deceniu în urmă.
În prezent 24 de milioane de consumatori au ales noile categorii de produse BAT care nu implică arderea tutunului, iar veniturile generate de aceste categorii reprezintă 16,5% din veniturile grupului în 2023.
*Bazat pe dovezile existente și presupunând o trecere completă de la fumat la aceste produse, care nu sunt lipsite de risc și provoacă dependență.
Articol sustinut de BAT.