Îmbarcarea în avion nu a fost mereu un proces chiar rapid și fără bătăi de cap. Însă, Inteligența Artificială este pe cale să rezolve acest mare disconfort al călătorului care face înconjurul lumii.
Într-o lume aflată într-o continuă transformare, turismul nu rămâne în urmă, iar îmbarcarea în avioane se pregătește să treacă la un nou nivel de eficiență. Începând cu această lună, două aeroporturi din Europa testează o tehnologie revoluționară denumită „Faceboarding”, care promite să simplifice semnificativ procesul de îmbarcare.
Ce este Faceboarding și cum funcționează
Faceboarding reprezintă un sistem avansat de recunoaștere facială, dezvoltat de compania franceză Thales, care permite călătorilor să se îmbarce fără a mai fi necesară prezentarea pașaportului sau a cărții de îmbarcare. Această tehnologie este testată în Italia, la Aeroportul Linate din Milano și la Aeroportul Catania.
Procesul implică înregistrarea pasagerilor la ghișeele Faceboarding, unde aceștia își scanează pașaportul sau cartea de identitate electronică, împreună cu o scanare a feței. Odată ce înregistrarea inițială este finalizată, aplicația Faceboarding va permite asocierea automată a cărților de îmbarcare pentru zborurile viitoare.
Pasagerii companiilor ITA Airways și Scandinavian Airlines vor fi primii care vor beneficia de această tehnologie. Restul călătorilor vor trebui să prezinte în continuare documentele de călătorie tradiționale înainte de îmbarcare.
Implicațiile și viitorul Faceboarding în Europa
Începând cu 6 octombrie 2024, verificările biometrice la frontiere vor deveni standard în întreaga Europă pentru călătorii din afara UE, ca parte a sistemului de intrare/ieșire al UE. Majoritatea aeroporturilor din UE, inclusiv cele din țări non-UE precum Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția, vor implementa acest sistem. Călătorii britanici vor fi nevoiți să ofere date biometrice ale feței și amprente digitale.
Procesul de testare a Faceboarding va continua până la 31 decembrie 2025, perioadă în care se va evalua eficiența și siguranța acestei tehnologii. Deși documentele tradiționale nu vor fi complet eliminate, ele vor continua să fie necesare pentru a prinde zborul, asigurând astfel o tranziție lină către noile metode de îmbarcare.