O companie multinațională, prezentă de mulți ani și pe piața din România, anunță concedieri masive în Europa. Conform informațiilor, peste 3.000 de oameni își vor pierde locul de muncă în următorul an.
Este vorba despre producătorul de bunuri de larg consum Unilever, care intenţionează să renunţe la o treime din angajaţii europeni care fac muncă de birou. Termenul? Până la finalul anului viitor, în condiţiile în care noul director general merge înainte cu planul său de a stimula creşterea, informează vineri Financial Times (FT) şi preluat de site-ul irishtimes.com, relatează Agerpres.
Compania inclusă în indicele FTSE 100 al Bursei de la Londra i-a anunţat miercuri pe directorii importanţi că 3.200 de locuri de muncă din Europa vor fi eliminate până la finalul lui 2025. Unilever are aproximativ 6.000 de angajaţi în Marea Britanie şi Irlanda. În România compania deține branduri precum: Algida, Cif, Clear, Cocolino, Delikat, Dero, Domestos, Dove, Knorr, Magnum, Rexona și altele.
Compania are, la nivel internațional, 128.000 de angajaţi
Reducerile de personal fac parte din “programul de productivitate” anunţat în martie de Unilever, care include concedierea pe plan global a 7.500 de angajaţi. Compania are între 10.000 şi 11.000 de angajaţi la birourile din Europa. Pe plan global sunt aproximativ 128.000 de angajaţi.
“Aşteptatul impact net asupra funcţiilor din Europa, până la finalul anului viitor, este de între 3.000 şi 3.200 de poziţii”. Concedierile vor fi în primul rând în rândul angajaţilor europeni care fac muncă de birou şi nu vor include locurile de muncă din fabrici, a afirmat Constantina Tribou, directorul de resurse umane.
Ce urmează?
Încă nu s-a decis exact unde vor avea loc concedierile la nivel european, al cărei sediu central este la Londra, după ce în 2020 a renunţat la structura sa duală.
Într-un comunicat, Unilever a informat că în următoarele săptămâni va începe un proces de consultare cu angajaţii afectaţi.
Hein Schumacher, care l-a înlocuit în urmă cu un an pe Alan Jope în funcţia de director general al Unilever, este sub presiune din partea acţionarilor pentru revitalizarea companiei şi pentru a a stimula creşterea, după ani de performanţe modeste, scrie sursa citată.