Ministrul ucrainean de Externe, Dmytro Kuleba, a sosit, marți, în China, pentru o vizită fără precedent după începerea războiului, în vederea discutării căilor de găsire a unei soluții pașnice la conflictul declanșat de Rusia. Ucraina este în ziua 881 a războiului. 

Vizita lui Kuleba, care va dura până vineri, are loc după criticile dure ale NATO cu privire la ajutorul economic acordat de Beijing Moscovei. Dar, mai presus de toate, are loc la o săptămână după ce Volodimir Zelenski a vehiculat pentru prima oară ideea unor negocieri cu Rusia, notează AFP, amintind că președintele ucrainean a declarat că este în favoarea participării Moscovei la un viitor summit pentru pace.

Rusia își face încă o „flotă fantomă”

Misterioși cumpărători suspectați de legături cu Rusia au început să strângă zeci de nave capabile să transporte gaze naturale lichefiate (GNL), în cadrul unor acțiuni care sugerează că Moscova își extinde „flota fantomă” de nave capabile să transporte produse energetice, scrie Financial Times.

Surse din industria navală au spus pentru publicația citată că o serie de companii necunoscute până acum, multe înregistrate în Emiratele Arabe Unite, au achiziționat nave de transport GNL în ultimul an, crescând prețurile de pe piață, în special pentru cele mai vechi nave.

Valul de achiziții seamănă cu modul prin care Moscova a creat o „flotă fantomă” de petroliere pentru a transporta țiței în întreaga lume în ciuda sancțiunilor occidentale, folosind adesea Emiratele Arabe Unite ca centru pentru acest gen de comerț, scrie hotnews.ro. Deși vânzările rusești de GNL sunt mai puțin afectate de sancțiunile occidentale decât petrolul, Moscova pare că se pregătește pentru înăsprirea restricțiilor.

Flota fantomă de petroliere e deja „pe steroizi”

Numeroasele petroliere care transportă petrol care încalcă sancțiunile reprezintă o provocare, deoarece sunt greu de urmărit din cauza lipsei de transparență în privința proprietarilor și a utilizării de asigurări și a altor servicii maritime din țări din afara Occidentului, având puține stimulente pentru a respecta standarde de transport maritim, scria în mai Reuters.

„Se observă un număr mai mare de nave care au găsit modalități de a eluda sancțiunile prin operarea în afara jurisdicției occidentale”, a declarat Michelle Wiese Bockmann, analist principal la grupul de date maritime Lloyd’s List Intelligence.

„Flota fantomă e pe steroizi acum. Iar practicile înșelătoare de transport maritim în care se angajează devin din ce în ce mai complexe și mai sofisticate”, a adăugat acesta.

 

 

​ 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here