În cadrul emisiunii „Culisele Statului Paralel”, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a aflat sub tirul întrebărilor incisive ale Ancăi Alexandrescu, care au vizat aspecte critice ale infrastructurii românești. Unul dintre subiectele centrale a fost controversatul Pod de la Brăila, care a fost în centrul unui val de scandaluri, ridicând semne de întrebare asupra durabilității sale.
Pe lângă discuțiile prilejuite de pod, ministrul a abordat și viitorul companiei de stat Tarom, care se confruntă cu provocări semnificative într-un sector aerian tot mai competitiv. Grindeanu a detaliat planurile de restructurare și modernizare a companiei, subliniind importanța Tarom pentru economia națională și pentru conectivitatea internațională a României.
Anca Alexandrescu: Ce se intampla cu podul de la Braila? Se dovedeste ca am a vut dreptate cu starea carosabilului
Sorin Grindeanu: Cele legate de carosabil sunt lucruri care in acest moemnt nu sunt inchise. Am spus scred ca si data trecuta cand am venit la dumneavoastra in emisiune dar nu am avut posibilitatea sa detaliez. Asa c va voi spune cum stau lcrurile la Braila. In acest moment, nu este receptionata lucrarea. Si nu o sa ii las pe cei de la CNAIR sa faca aceasta receptie fiindca acest lucru ar insemna multe lucruri bune pentru cei care au fac ut lucrarea. Cu deblocare de garantii, cu toate lucrurile pe care le stiti. Deci nu receptionam acea lucrare.
2. Este evident pentru toata lumea ca solutia tehnica din proiect, pe care nu a facut-o Grindeanu, nu a facut-o nici macar directorul general de la CNAIR, tot dinspre parte privata a venit, solutia tehnica pentru carosabil, pentru partea de asfalt, nu este una buna. A fost dat de trei ori jos pana acum Si s-a ajuns in aceasi situatie. Este clar ca sistemul de prindere, desi e mult spus prindere, dintre asfalt si pod nu face priza.
Este clar ca aceasta solutie tehnica nu este buna. In aceste zile eu am avut discutie legata de aceasta companie inclusiv cu vicepremierul Italiei, am avut sedinta de guvern la Roma cu Salvini cand am fost impreuna cu premierul Ciolacu. A doaua sau a treia intalnire pe care o am tete-a-tete cu Salvini si unde i-am spus ca am aceasta problema cu podul de Braila. Statul italian este actionar in firma WeBuild. Statul italian, dincolo de partea privata.
I-am spus ca am aceasta problema si ca doresc sa se rezolve. A venit in urma cu trei saptamani toata conducerea WeBuild la Bucuresti, ca urmare a acestor discutii pe care le-am avut cu vicepremierul Salvini care este si ministru al Transportului. Am ajuns la concluzia si sper ca pana la sfarsitul acestei saptamani vor veni cu o noua solutie tehnica pe banii lor, pe care astept sa o implementeze. Ca daca dam tot jos asfaltul la fiecare trei luni nu este ceea ce trebuie.