Mastercard colaborează cu platforma online Waze pentru a-i ajuta pe micii producători care vând produse pe marginea drumului să-şi fiscalizeze activitatea, se arată într-un comunicat transmis luni de Mastercard. “Mastercard, companie de tehnologie în industria globală de plăţi, anunţă lansarea campaniei ”Piaţa la drum”, un proiect care militează pentru egalitatea de şanse şi independenţa financiară şi marchează o premieră în România: fiscalizarea activităţii micilor producători din zonele rurale şi accesibilizarea comerţului la drum prin plata cu cardul”, se arată în comunicat. Prin parteneriatul cu platforma online Waze, micii producători locali beneficiază de expunere şi sprijin pentru comercializarea produselor, în condiţiile în care nu au posibilitatea de a ajunge în pieţele mari. “Dacă ei nu pot ajunge în pieţele mari, Mastercard şi Waze le aduc piaţa în faţa casei. Folosind aplicaţia Waze în timpul călătoriei, potenţialii cumpărători pot vedea pe harta online, în timp real, toţi producătorii înscrişi în campanie, care comercializează produse în faţa casei sau grădinii. Aceştia sunt semnalizaţi printr-un pin dedicat şi o scurtă prezentare, pentru a fi identificaţi cu uşurinţă direct în aplicaţie. De asemenea, proiectul este promovat şi prin direcţionale de tip panotaj, amplasate pe stradă, în apropierea locaţiilor în care se află producătorii locali”, se mai arată în comunicat. Pentru eficientizarea tranzacţiilor, fiecare producător va beneficia de câte un POS, astfel încât posesorii de card să poată plăti electronic pentru produse. Partenerul Mastercard pentru acest proiect este Asociaţia My Transylvania, a cărei activitate susţine micii producători locali din România şi îşi propune să crească şi apetitul românilor pentru produse autohtone. Filmul campaniei poate fi vizionat aici. „Plata în numerar a fost, până acum, singura modalitate prin care producătorii locali, care îşi comercializează produsele pe marginea drumului, pot fi remuneraţi, ceea ce limitează adesea numărul cumpărătorilor. Obiectivul acestui proiect este să creăm un precedent dezirabil: să integrăm segmentul de mici producători în sistemul de plăţi electronice, promovându-i, totodată, într-o manieră inedită, în cea mai cunoscută şi utilizată aplicaţie pentru navigaţie. În acelaşi timp, ne dorim să le asigurăm consumatorilor posibilitatea de a plăti rapid, prin cea mai sigură metodă de plată, pentru produsele autohtone, cultivate sau preparate în gospodăriile românilor. Ne bucurăm că Asociaţia My Transylvania este partenerul nostru în acest demers, care să înscrie în misiunea Mastercard de a creşte gradul de incluziune financiară în România, şi de a construi, astfel, un viitor mai bun, şi încurajăm şi alţi producători să se înscrie în platformă ca, împreună, să extindem proiectul ”Piaţa la Drum””, a declarat Country Manager Mastercard România şi Croaţia, Cosmin Vladimirescu. Campania prezintă poveştile producătorilor locali care fac parte din program, printr-o serie de testimoniale video pe un site dedicat. Tot aici, utilizatorii pot descoperi harta cu localităţile din care provin producătorii, şi îi pot vizita, pe un traseu pitoresc, cunoscut şi ca Drumul Brânzei, care leagă destinaţii precum Beberani – cătun în comuna Răul Sadului, Sibiel în comuna Sălişte, Tilişca, Şelimbăr sau Tălmaciu. Prin formularul de înscriere disponibil pe www.piataladrum.ro orice producător local se poate înscrie în proiect şi intra în legătura cu reprezentanţii asociaţiei My Transylvania, care le vor oferi sprijinul necesar în acest sens. „Am început să spun poveştile din satele transilvănene ca ghid, acum 25 de ani. De atunci tot căutăm să descoperim şi promovăm oameni faini, de la care merită să cumperi. Au produse bune în sezon şi, cel mai adesea, nu ajungi uşor la ei. Îi mai vezi doar când au zile mai uşoare că scot marfa la poartă şi te bucuri că încă mai există. La începutul activităţii noastre, în 1996, era aproape imposibil să cumperi ceva cu cardul în România. Acum, mâncarea bună poate fi achiziţionată şi atunci când eşti în drumeţie sau pe bicicletă şi ai doar cardul în portmoneu. Timpurile se schimbă, noi ne schimbăm, dar gustul mâncării şi al specialităţilor locale rămâne des acelaşi”, a spus preşedintele Asociaţiei My Transylvania, Cristian Cismaru. Mastercard este o companie de tehnologie în industria globală de plăţi. Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].