Spotify, cunoscuta companie suedeză din domeniul streamingului muzical, a anunțat că 2024 a fost primul an în care au obținut profit, de când au lansat aplicația în 2008.
Potrivit raportului publicat de Spotify privind veniturile din trimestrul al patrulea al lui 2024, profitul net obținut a fost de 1,14 miliarde de euro pentru tot anul trecut. În 2023, Spotify încheiase anul cu pierderi de 532 de miliarde de euro, scrie The Verge.
De asemenea, venitul anual a crescut la 15,6 miliarde de euro, în timp ce în 2023 au încasat doar 13,2 miliarde. Unul dintre motive este creșterea anuală cu 11% a abonaților premium, care a ajuns acum la 675 de milioane.
Numărul abonaților a continuat să crească în ciuda scumpirii abonamentelor premium de două ori anul trecut. Așadar, în SUA, abonamentul a crescut de la 9.99 dolari la 10.99 dolari lunar în iulie 2023, urmată de o creștere cu încă un dolar în iunie 2024.
„Sunt foarte entuziasmat pentru anul 2025 și mă simt foarte bine când văd unde am ajuns ca afacere și ca produs
Vom continua să pariem și asta va genera un impact pe termen lung, crescându-ne viteza și menținând în același timp nivelurile de eficiență pe care le-am atins anul trecut. Această combinație ne va permite să construim cea mai bună și mai valoroasă experiență a utilizatorului, să creștem sustenabil și să oferim creativitate lumii.”, spune directorul executiv al compainiei, Daniel Ek.