În România, nu există o limită în ceea ce privește numărul de contracte de muncă pe care le poate avea simultan o persoană. Însă, există o condiție pe care fiecare angajat trebuie să o respecte.  

Conform legislației, românii pot avea mai multe contracte de muncă simultan, atât cu același angajator, cât și cu angajatori diferiți, însă nu trebuie să depășească 48 de ore lucrate pe săptămână, iar în aceste ore, sunt incluse și cele suplimentare. 

Totodată, cei care au mai multe contracte de muncă trebuie să stie că legea nu îi scutește de plata contribuțiilor obligatorii. 

Cu toate acestea, sunt scutiți de plata contribuțiilor la pensii și sănătate, românii care au contracte pe dreptul de autor. 

Potrivit OMFP nr. 2343/2017, dacă veniturile brute din mai multe contracte depășesc salariul minim brut pe economie, angajații trebuie să depună o declarație pe propria răspundere la fiecare angajator. 

Documentul confirmă că veniturile brute cumulate sunt cel puțin egale cu salariul minim brut pe țară. În lipsa acestei declarații, fiecare angajator va calcula contribuțiile sociale la nivelul salariului minim brut.

În plus, angajații care au mai multe contracte de muncă au dreptul la concediu de odihnă plătit pentru fiecare dintre acestea.

Însă, există și domenii în care legea nu permite să ai mai multe contracte. De exemplu, parlamentarii nu pot ocupa funcții publice de autoritate, iar medicii nu pot ocupa simultan o funcție într-o companie farmaceutică.

Iată ce tipuri de contracte există în România: 

Pe perioadă determinatăPe perioadă nedeterminatăCu timp parțialCu normă întreagă

De ce acte ai nevoie pentru angajare:

Decizia de încetare de la fostul loc de muncăAct de identitateDiplome de Bacalureat, licență, master sau doctoratCazier judiciar (acesta se poate descărca și online)Adeverință medicală eliberată de medicul de familie, care să dovedească faptul că ești apt de muncă.Apoi, va fi nevoie să faci medicina muncii

 

 

​ 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here