Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat miercuri, că modelele actuale din învăţământul liceal nu mai pot continua, deoarece îi încarcă prea mult elevii din punct de vedere curricular.
”Modelele pe care le avem la ora actuală în învăţământul liceal nu mai pot continua! Nu au logică curriculară, nu au context adecvat în noile legi ale educaţiei, încarcă prea mult elevii din punct de vedere curricular şi nu generează performanţă în sistem (vezi testele PISA şi alte analize legate de analfabetismul funcţional la nivel liceal), generând în ultimă instanţă un risc de securitate naţională”, a declarat Daniel David, la Senat.
Ministrul Educației consideră că noile modele educaţionale trebuie să ducă la profilul aşteptat al absolventului, în care, printre alte schimbări majore, se vor readuce, după aproximativ 20 de ani, disciplinele legate de cultura naţională cu nume şi/sau curriculum dedicat (exemple: gramatică, Istoria României/Românilor, Geografia României, limba latină etc.), contribuind astfel la profilul aşteptat al absolventului.
”Chiar şi oamenii inteligenţi ajung la concluzii false, dacă pornesc de la premise false. Trebuie să pornim de la premisele corecte şi astfel vom ajunge cu toţii, în final, la concluziile corecte”, a mai spus oficialul.
De asemenea, șeful de la Educație este de părere că profilul absolventului trebuie să se refere la un om care este bun specialist, bun cetăţean (bun român protector al democraţiei) şi mulţumit de propria viaţă (în esenţă o sinteză a celor opt competenţe-cheie).
”Interesul manifestat de parlamentarii ţării arată că începem să înţelegem că educaţia şi cercetarea sunt elementele fundamentale ale unei naţiuni. Suntem în perioada dezbaterilor planurilor-cadru pentru învăţământul liceal, aşa că, în mod natural, şi parlamentarii pot fi parte din dezbatere.
Dincolo de unele excese de limbaj/comportament – inerente în context politic şi reflectând diversitatea ţării pe care trebuie să o luăm aşa cum este – multe probleme ridicate au fost foarte relevante: unele, după clarificări, permiţându-ne să pornim de la premise corecte, iar ca oameni inteligenţi să înţelegem apoi corect concluziile finale, iar altora oferindu-le răspunsuri punctuale. Voi mai participa la întâlniri cu parlamentarii României ori de câte ori este nevoie şi îmi permite timpul – în special în comisiile de specialitate -, pentru a ne asigura că susţinem toţi educaţia şi cercetarea ca priorităţi naţionale”, a declarat ministrul Daniel David.