România anului 2025 vede aproape 300 de kilometri de autostradă și 30 de kilometri de drumuri expres finalizate, potrivit estimărilor autorităților și a specialiștilor. Primele tronsoane noi de autostradă vor fi inaugurate în această primăvară.
Luna aprile ar putea aduce deschiderea primilor kilometri de autostradă finalizați în 2025.
Unul dintre tronsoanele vizate este Lotul 3 al Autostrăzii 0 – Sud (Autostrada de centură a Capitalei), în lungime de 18 kilometri. Potrivit constructorilor (Aktor), Lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud va fi gata pentru darea în trafic la sfârșitul lunii aprilie 2025, stadiu de execuție fizic în șantier fiind de peste 92 la sută.
Un alt tronson de autostradă cu șanse mari de a fi inaugurat în perioada martie – aprilie 2025 este Lotul 2 Mizil – Pietroasele (28 km) din Autostrada A7 Ploiești – Buzău, informa, recent, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
În următoarele săptămâni, un alt sector al Autostrăzii Capitalei, Lotul 4 al A0 Nord, cu o lungime de 4,47 kilometri, între localitățile Pantelimon și Glina, ar putea fi inaugurat.
Asociația Pro Infrastructură, care monitorizează proiectele ample de infrastructură rutieră și feroviară, arată că în 2025, cu certitudine vor fi dați în folosință aproape 160 de kilometri de autostradă.
„Dacă vremea va permite, în februarie-martie avem A7 Buzău-Focşani lot 1 (UMB): 4,6 km între nodurile Buzău Est şi Buzău Nord. Tot cam atunci, tot pe A7, 28,35 km Mizil-Spătaru (Coni-Trace). În aprilie-mai restul de 12,315 km pe DEx12 Albota-A1 (UMB).
Primăvara se încheie cu restul de 15,35 km din A1 Piteşti-Curtea de Argeş (WeBuild). Chinul Aktor şi al nostru sperăm să fie gata în mai-iunie cu A0 Sud între A1 şi DN6, 17,965 km. În iunie avem ciotul DEx4 de la Tureni, 4,957 km (Dimex-Con-A).
Chiar dacă s-ar adeveri scenariul cel mai negru în ţară, UMB tot va livra cel puţin 60,302 km pe A7, adică loturile 2 şi 3 ale A7 Focşani-Bacău între Adjud Sud şi Bacău Sud, din care Centura Adjud (Domneşti-Adjudu Vechi) poate şi trebuie să fie deschisă în iunie-iulie, restul (până) la sfârşitul anului.
În noiembrie-decembrie aşteptăm şi A7 Buzău Vest-Buzău Est, 13,9 km (Nurol)”, a transmis Asociația Pro Infrastructură.
Conform adevarul.ro, lista prezentată de 130km.ro a drumurilor de mare viteză care ar putea fi inaugurate în 2025 cuprinde următoarele tronsoane:
A7: Ploiești – Buzău, Lot 2 (Mizil – Pietroasele), de 28,35 kilometriA0: Centura București Sud, Lot 3 (DN6 – A1), de 17,97 kilometriA0: Centura București Nord, Lot 4 (DN3 Cernica – A2), de 4,47 kilometriA1: Sibiu – Pitești, Secțiunea 5 (diferența) (Curtea de Argeș – Băiculești), de 14,58 kilometriA7 Focșani – Bacău, Lot 1 (Focșani – Domnești Târg), de 35,60 kilometriA7: Focșani – Bacău, Lot 2 (Domnești Târg – Răcăciuni), de 38,78 kilometriA7: Focșani – Bacău, Lot 3 (Răcăciuni – Bacău), de 21,52 kilometriA7: Bacău – Pașcani, Lot 1 (Săucești – Trifești Târg), de 30,30 kilometriA7: Bacău – Pașcani, Lot 2 (Trifești – Gherăiești), de 18,99 kilometriA7: Bacău – Pașcani, Lot 3 (Mircești – Pașcani), de 28,09 kilometriA0: Centura București Nord, Lot 3 (parțial) (Afumați – Cernica), de 6,30 kilometriA7: Ploiești – Buzău, Lot 3 (Pietroasele – Buzău), de 13,90 kilometriA7: Buzău – Focșani, Lot 1 (diferența) (Buzău – Vadu Pașii), de 3,40 kilometriA3: Suplacu de Barcău – Borș, Secțiunea 3C1 (Suplacu de Barcău – Chiribiș), de 26,35 kilometri.
Tot în 2025, este estimată deschiderea tronsoanelor de drumuri expres: DEx12: Colonești – Pitești, parțial, pe tronsonul Albota – Pitești), de 12,88 kilometri, a DEx6: Brăila – Galați, de 12,29 kilometri și a DEx4: A3 – DN1 (Tureni, județul Cluj), de 4,96 kilometri.