OTP Bank România vrea să investească anual 50 de milioane de lei în zona de IT şi digitalizare

OTP Bank România vrea să investească 50 de milioane de lei în zona de IT şi digitalizare. în următorii ani, pentru a dezvolta serviciile online, a declarat pentru RealTimeNews.ro Roxana Hidan, deputy CEO, Business Division, OTP Bank România. Banca vrea totodată să atingă o cotă de piaţă 5% pe zona de creditare, de la 4% anul trecut. ”Obiectivele OTP Bank pentru 2022 şi pentru următorii trei ani sunt strâns legate de strategia de dezvoltare Apollo. Ţinta noastră nu s-a schimbat de la lansarea acestui program de creştere pe plan local, scopul fiind acela de a atinge o cotă de piaţă 5% pe zona de creditare. Anul trecut am atins deja pragul de 4%, acest lucru fiind posibil în urma implementării a două programe complementare, de investiţii şi de transformare organizaţională. Prin urmare, avem resursele necesare pentru a continua consolidarea poziţiei pe piaţa locală, iar priorităţile noastre pentru perioada următoare continuă în direcţia investiţiilor în echipa băncii, în crearea de noi produse de banking pentru piaţa locală, prezenţa digitală şi reţeaua de sucursale la nivel naţional”, a declarat pentru RealTimeNews.ro Roxana Hidan, deputy CEO, Business Division, OTP Bank România. În perioada pandemiei, banca a accelerat anumite investiţii şi proiecte din zona digitală, spune ea. ”Rezultatele din 2021 şi dezvoltarea capacităţii operaţionale din ultimii ani ne arată că putem continua în aceeaşi linie şi în 2022. Am investit puternic în ultimii ani, în reţele şi soluţii, dar mai ales în oameni şi eficienţă, unul dintre principalele obiective pe care le avem în dezvoltarea organizaţiei. Avem resursele pentru a continua creşterea, iar economia locală ne arată că are nevoie de finanţare, mai ales dacă urmărim evoluţia soldului creditelor acordate de către sistemul bancar. Există toate premisele pentru ca acest an să aducă un ritm mai ridicat, cu un volum de finanţare mai mare, de aceea avem ca ţintă o creştere de 20% a portofoliului de credite. Însă pentru ca acest obiectiv să fie realizabil, trebuie să ne preocupăm îndeaproape de costul în creştere al creditului şi să oferim acces la finanţare şi condiţii optime pentru toate categoriile de clienţi”, adaugă ea. Consecinţele evoluţiilor indicatorilor macroeconomici din ultimul an şi al efectelor influenţei internaţionale asupra economiei locale vor putea fi observate mai clar în ritmul creşterii economice, care se va reduce de la nivelul estimat de 7% din 2021 spre 3% în acest an, spune Roxana Hidan. ”Toţi aceşti factori sunt importanţi în determinarea capacităţii financiare a clienţilor şi a felului în care aceştia sunt afectaţi pe măsură ce veniturile le sunt erodate de creşterile generale de preţuri, cu scopul de a putea oferi finanţările de care au nevoie. Când ne referim la creştere, nu ne limităm doar la volumul creditelor, ci analizăm performanţele tuturor indicatorilor care influenţează transformarea businessului. De exemplu, ne dorim creşterea numărului de clienţi şi, în acest sens, investim în proiecte de dezvoltare, noi sucursale şi soluţii de digitalizare. Această strategie sprijină obiectivul nostru de creştere a portofoliul de clienţi, nivelul de satisfacţie al acestora şi volumul de resurse atrase. Pe termen lung, avem ca obiectiv productivitatea investiţiilor şi satisfacţia clienţilor”, precizează ea. Banca ia în considerare faptul că BNR urmăreşte o evoluţie echilibrată a tuturor indicatorilor macroeconomici, prin adoptarea unor măsuri prudenţiale pentru creşterea pe baze sănătoase a economiei. ”Programul nostru de dezvoltare include investiţii către mai multe direcţii, începând de la digitalizare şi noi produse, până la extinderea echipei şi programe de dezvoltare profesională sau dezvoltarea reţelei teritoriale. În zona de IT şi digitalizare dorim ca în următorii ani să investim un buget de circa 50 de milioane de lei, ceea ce ne va ajuta să creştem deschiderea către clienţi şi să dezvoltăm serviciile online, iar unul dintre primele proiecte pe care le implementăm şi lansăm chiar la început de an este noul sistem CRM”, mai spune ea. În cadrul strategiei de dezvoltare Apollo, OTP Bank România urmăreşte o transformare de tip Agile a organizaţiei şi investeşte în digitalizare şi produse accesibile online. ”Abordarea noastră este una echilibrată şi chiar dacă în sectorul bancar local numărul de agenţii s-a redus cu aproape 200 de unităţi, OTP Bank continuă să investească în reţea. În 2021 am deschis agenţii noi, precum centrul de servicii bancare inaugurat în Timişoara, şi facem acest lucru pentru că interacţiunea directă şi componenta de consiliere din partea specialiştilor noştri din agenţii au o contribuţie importantă în dezvoltarea şi consolidarea relaţiei cu clienţii”, afirmă Roxana Hidan. Banca are în prezent o echipă de 1.790 de angajaţi, după ce pe parcursul lui 2021 efectivul a crescut cu 300 de persoane. ”Suntem în plin proces de creştere, la jumătatea planului de dezvoltare Apollo, ceea ce presupune că transformarea organizaţională a băncii continuă şi avem în plan atragerea de noi talente. Această dezvoltare şi transformarea din ultimii ani a competenţelor necesare în banking ne determină să căutăm mai multe tipologii de angajaţi cu competenţe diverse şi complementare, să îi căutăm şi în alte domenii care până nu de mult păreau că nu au de a face cu activitatea unei bănci, şi să derulăm programe dedicate, care oferă oportunităţi şi care ne ajută în constuirea imaginii de angajator a OTP Bank România. Unul dintre aceste programe este GirlPower, lansat în a doua parte a anului trecut, un program complex de mentorat dezvoltat de OTP Bank România şi dedicat femeilor, cu obiectivul de a genera oportunităţi egale de dezvoltare în banking”, spune reprezentantul OTP Bank România. Întrebată care sunt sectoarele pe care OTP le va finanţa cu prioritate, Hidan afirmă că angajamentul băncii nu este prioritar către anumite sectoare de activitate, ci către finanţarea economiei locale, prin parteneriate şi proiecte sustenabile. ”Urmărim această direcţie de câţiva ani şi avem rezultate solide, proiecte din zona de producţie, din agricultură sau procesare, construcţii, energie, real estate şi zona digitală sau chiar în reciclare, care continuă să crească şi care devin reprezentative în domeniile respective. În aceeaşi măsură, suntem un susţinător consecvent şi participăm în programele guvernamentale de finanţare a economiei locale, şi, precum întregul sistem bancar, ne pregătim şi pentru această potenţială şi uriaşă infuzie de capital care va urma prin intermediul Programului Naţional de Rezilienţă şi Redresare sau a Programelor Operaţionale. Totodată, dat fiind contextul social actual, foarte important pentru dezvoltarea sustenabilă a mediului pe termen mediu şi lung, suntem sustinători activi ai proiectelor de tip ESG (European Social Governance), prin finanţarea extensivă a profilului de active din categoria „green”, în segmente conexe finanţărilor deopotrivă segmentului IMM şi Corporate. În acest sens, dispunem de expertiză extensivă atât la nivel local cât şi regional împreună cu grupul bancar OTP Bank, prin produse şi servicii personalizate şi calibrate corespunzător acestei arii specifice, acordând un focus dedicat în perioada următoare acestui sector. Prin urmare, acordăm o atenţie binemeritată sectorului corporate şi vom continua şi în 2022 să susţinem iniţiativele antreprenoriale, inovaţia, sectorul agro şi IMM-urile locale”, mai spune ea. Hidan consideră că întreaga economie locală necesită finanţare, chiar dacă după doi ani de pandemie unele sectoare arată că au reuşit să gestioneze situaţia mai bine decât altele. ”Vedem această nevoie în raportul creditelor la PIB, în iniţiativele antreprenoriale solide de pe plan local, în dezvoltarea producţiei sau în specializarea business-urilor din agricultură. Dacă în zona corporate soluţiile de finanţare au mai multe surse, precum listarea la Bursa de Valori, emisiuni de obligaţiuni sau alte operaţiuni cu instrumente financiare, pentru IMM-uri şi în zona antreprenorială variantele nu sunt atât de diverse. Bineînţeles, unele start-up-uri reuşesc să capitalizeze prin intermediul crowd-funding-ului, dar acest lucru este specific mai ales companiilor de tehnologie. În acelaşi timp, cea mai mare parte a companiilor din segmentul IMM reprezintă poate şi cel mai vulnerabil segment de clienţi, pentru care trebuie să facem eforturi de menţinere a unor condiţii de creditare pe care le pot susţine pentru a fi sustenabili, şi pe care trebuie să îi protejăm de efectele inflaţiei, a creşterii costului energiei şi a influenţelor internaţionale”, menţionează ea. De asemenea, ea spune că, până în prezent, programele guvernamentale şi garanţiile oferite au arătat că au un efect puternic şi rapid în economia reală, cu o contribuţie directă în creşterea economică. ”Sunt o soluţie optimă de finanţare pentru companiile de dimensiune mică şi micro, care nu pot susţine un cost ridicat al creditului, şi care beneficiază astfel de o dobândă mai mică datorită sistemului de garanţie. Dacă la aceste condiţii adăugăm şi noi surse, precum fondurile UE, am putem avea o soluţie potrivită pentru susţinerea întregului sector IMM şi un nou val de creştere economică prin stimularea iniţiativei antreprenoriale şi înfiinţarea de noi astfel de firme. Aceste programe au ajutat, mai ales în ultimii doi ani, multe companii locale să îşi continue activitatea, să se reinventeze şi au dat o şansă multor iniţiative antreprenoriale, care poate ar fi găsit mult mai greu o finanţare corectă. Cel mai elocvent exemplu este cel al IMM Invest, prin care volume semnificative au fost distribuite în piaţă. Şi pentru OTP Bank acest program însumează un procent important din creditele acordate actorilor economici locali, iar succesul lui poate fi determinat şi prin faptul că anul trecut am solicitat şi obţinut trei majorări ale plafonului de garantare a creditelor pentru companiile mici şi mijlocii din partea FNGCIMM”, precizează Hidan. Ea consideă că pandemia a accelerat procesul de digitalizare atât pentru OTP Bank România, dar mai ales la nivelul întregii economii. ”Practic, în ultimii doi ani digitalizarea a fost pe primul loc în lista de priorităţi de dezvoltare, proces prin care am reuşit să creştem foarte mult accesul la serviciile bancare, am atins un nivel mult mai eficient de utilizare a resurselor şi am lansat o serie întreagă de instrumente adoptate rapid de către clienţi, precum mobile payments sau contractarea integrală online a unui credit. În acelaşi timp, gradul de utilizare şi ritmul de acceptare pentru noile instrumente de banking digital este în creştere rapidă, clienţii fiind acum mult mai deschişi spre adoptarea acestor soluţii. Digitalizarea, noile inovaţii tehnologice şi instrumentele care rezultă din aceste programe sunt prezente în activitatea noastră zilnică, au intrat rapid în uzanţă şi în modul fiecăruia de a face banking, şi sunt cu siguranţă un factor important de dezvoltare economică. Digitalizarea va rămâne o prioritate şi este pentru noi unul dintre pilonii de creştere din cadrul strategiei Apollo, fapt pentru ne-am angajat la investiţii de 50 de milioane de lei anual în acestă direcţie”, spune ea.     Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here