Producătorul suedez de utilaje Husqvarna estimează o cifră de afaceri de 25,5 milioane de euro în România în acest an şi pregăteşte investiţii de aproape 2 milioane de euro

Subsidiara locală a producătorului suedez de utilaje destinate întreţinerii spaţiilor verzi – Husqvarna – a raportat afaceri de 24 de milioane de euro în 2021, în creştere cu 13% faţă de 2020. Până la finele anului, compania estimează afaceri de 25,5 milioane de euro în România şi pregăteşte investiţii de aproape 2 milioane de euro în deschiderea a trei noi magazine. ”Subsidiara locală a producătorului suedez de utilaje destinate întreţinerii spaţiilor verzi – Husqvarna – a raportat afaceri de 24 de milioane de euro în 2021, în creştere cu 13% faţă de 2020. Până la finele anului, compania estimează afaceri de 25,5 milioane de euro în România, iar printre planurile companiei din acest an se numără inaugurarea a trei noi magazine tip concept store în Cluj, Braşov şi Constanţa. Este vorba despre investiţii care se ridică la circa 1,8 milioane euro”, anunţă compania. Piaţa utilajelor de îngrijire a spaţiilor verzi este foarte dinamică şi orientată către noi tehnologii, spun reprezentanţii companiei. „Observăm o accelerare a tendinţelor de upgrade şi o schimbare de  atitudine cu accent pe autonomia utilajelor şi trecerea la acumulatori”, explică Emil Ţînţ, CEO-ul Husqvarna România. La nivel mondial trecerea la utilaje pe acumulatori pentru întreţinerea spaţiilor verzi urbane este susţinută prin legislaţie. De pildă, adaugă Emil Ţînţ, în unele ţări, primăriile sunt obligate să facă întreţinerea spaţiilor verzi publice  – parcuri, grădini, cimitire sau terenuri de sport, exclusiv cu antreprize de peisagistică ce folosesc flote de utilaje alimentate cu acumulatori. „Acesta este un segment aproape inexistent în România, fiind o breşă de piaţă pe care este foarte mult loc de creştere. Populaţia noastră urbană este sensibilă la subiectul poluării nu doar cu noxe, ci şi fonică, iar această categorie de produse  profesionale cu baterii a fost creată de Husqvarna tocmai pentru utilizare în zonele rezidenţiale fiind nepoluante şi mai silenţioase decât motoarele pe benzină”, continuă el. Husqvarna a investit la nivel de grup doar în 2020 aproximativ 166 de milioane de euro în cercetare şi dezvoltare. Sumă alocată cu precădere dezvoltării serviciilor digitale şi produselor automatizate cu acumulatori. În cadrul celei mai recente conferinţe internaţionale organizate de către Husqvarna anul acesta, compania a anunţat că este pregătită să lanseze prima sa maşină autonomă de tuns gazon cu zone de lucru delimitate virtual, pentru grădini private. La ora actuală, compania se află în plin proces de dezvoltare a acestei tehnologii pe care deja o furnizează în gama produselor profesionale prin soluţia EPOS (Sistem de operare cu poziţionare exactă). Astfel, viitorul robot de tuns iarbă va putea face mai mult decât să întreţină gazonul în stare excelentă. „O asemenea maşină practic ar transforma Automower® într-un fel de grădinar privat. Acesta va fi condus de inteligenţă artificială, facilitând protejarea sănătăţii grădinii şi a biodiversităţii, adaptându-se perfect nevoilor personale ale proprietarului”, mai spun reprezentanţii companiei. Viitoarea maşină robotizată de tuns gazon va folosi cloud computing şi AI pentru a simplifica modul în care clientul interacţionează cu grădina sa, gestionând gazonul cu intervenţii umane minime. Interacţionând cu alte aparate şi senzori inteligenţi din jurul casei, de exemplu cu sistemele de irigare de la Gardena, maşina de tuns gazon poate optimiza starea de bine a gazonului, la fel cum o face şi un grădinar. De pildă, îşi poate adapta rapid comportamentul la date colectate punctual în timp real – cum ar fi prognoza meteo pentru zona respectivă. De asemenea, prin utilizarea datelor publice, capabilităţile de navigare ale robotului se vor extinde cel mai probabil şi în zonele din afara grădinii. Acest lucru va simplifica procesul de tundere a al ierbii în zone adiacente. „Estimăm că această nouă tehnologie va fi disponibilă pentru piaţa din România în circa 2 ani”, spune Emil Ţînţ.  Automower au zero emisii directe, sunt foarte silenţioase, lucrează autonom putând fi setate şi controlate de pe smartphone, nu mai există iarbă de colectat şi nu mai e nevie de personal angajat la fiecare două săptămâni pentru tunderea ierbii. Se încarcă automat şi pot gestiona peluze de la 600 la 3.500 mp, mai spune CEO-ul subsidiarei locale Husqvarna. Înfiinţată în anul 1689, Husqvarna, care face parte din grupul suedez omonim, produce o gamă largă de utilaje şi accesorii pentru pădure, parc, grădină şi domeniul construcţiilor, de la motoferăstraie şi maşini de tăiat cu disc, până la maşini robotizate pentru tuns gazonul. Compania este lider mondial în domeniul tunderii robotizate a peluzelor din 1995, înregistrând peste 2.000.000 de unităţi vândute în lume.     Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here