Creatorul Fortnite, Epic Games, a atras fonduri de 2 miliarde de dolari de la Sony şi familia Lego, într-un acord masiv care evidenţiază entuziasmul marilor companii faţă de aşa-numitul metaverse, transmite CNBC. Sony va investi 1 miliard de dolari în companie, a anunţat luni Epic, în timp ce KIRKBI, compania de investiţii de familie din spatele Lego, va investi o sumă egală. Acordul, care este supus condiţiilor obişnuite pentru finalizare, ar evalua Epic la 31,5 miliarde de dolari. Vestea vine imediat în urma unui parteneriat anunţat de Epic şi Lego săptămâna trecută, care vizează dezvoltarea în comun a unui metaverse ”prietenos pentru familie”, destinat copiilor. Lego are deja o linie de succes de jocuri video bazate pe francize profitabile, inclusiv Star Wars de la Disney şi Batman de la Warner Bros. ”O parte din investiţiile noastre se concentrează pe tendinţele despre care credem că vor avea un impact asupra lumii viitoare în care vom trăi noi şi copiii noştri. Această investiţie ne va accelera angajamentul în lumea jocului digital şi suntem încântaţi să investim în Epic Games pentru a sprijini călătoria lor de creştere continuă, cu un accent pe termen lung către viitorul metaverse”, a declarat Soren Thorup Sorensen, CEO al KIRKBI, într-un comunicat. Interesul în jurul metaverse-ului, o reţea propusă de vaste lumi virtuale, a luat cu asalt lumea corporativă în ultima vreme. Facebook a demarat tendinţa redenumindu-se Meta, iar mai multe mărci mari, inclusiv JPMorgan, Samsung şi Nike, au început să experimenteze tehnologia. Cu toate acestea, companii precum Epic şi Roblox vorbesc de mult despre construirea unui metaverse. Jocul de luptă al Epic, Fortnite, permite ca până la 100 de jucători să lupte până rămâne doar unul în picioare. Compania s-a extins şi în alte forme de divertisment, găzduind concerte muzicale ale unor artişti precum Travis Scott şi Marshmello, de exemplu. Roblox, între timp, doreşte să construiască un metaverse în care milioane de oameni se pot aduna pentru a juca jocuri sau chiar pentru a lucra într-o economie virtuală alimentată de Robux, propria sa monedă în aplicaţie. CEO-ul Epic Games, Tim Sweeney, a spus că noile fonduri vor ajuta compania. Pe măsură ce reimaginăm viitorul divertismentului şi jocului, avem nevoie de parteneri care să ne împărtăşească viziunea. Am găsit acest lucru în parteneriatul nostru cu Sony şi KIRKBI”să ne accelereze munca pentru a construi metaversul”, a spus Sweeney într-un comunicat. Deşi este cel mai bine cunoscută drept compania din spatele Fortnite, Epic Games este o forţă în lumea jocurilor video. Compania a dezvoltat Unreal Engine, una dintre cele mai mari platforme folosite pentru a crea jocuri, şi operează propriul magazin de jocuri online, care concurează cu Microsoft şi Valve. Epic Games a fost în centrul unei dispute aprinse între dezvoltatorii de aplicaţii şi Apple cu privire la comisioanele din App Store. Anul trecut, un judecător a decis că Apple nu mai poate împiedica dezvoltatorii să îndepărteze utilizatorii de propriul sistem de plată al Apple. Gigantul tehnologic ia de obicei un comision de 15% până la 30% din toate achiziţiile efectuate în aplicaţie. Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].