Un patron de restaurant din Cluj a introdus o nouă taxă pentru clienți, evitând astfel să-și asume costul majorării salariilor angajaților. Acum, clienții sunt cei care suportă cheltuielile suplimentare. 

Un clujean a rămas mască atunci când i s-a prezentat nota de plată la unul dintre restaurantele cunoscute din Cluj. Nu înțelegea de ce era obligat să plătească o “taxă de serviciu de 5%” pentru consumația sa, conform informațiilor presei locale.

Această situație a devenit posibilă după ce fiscalizarea bacșișului a devenit obligatorie în ianuarie 2023. De atunci, majoritatea localurilor din Cluj oferă clienților posibilitatea de a alege suma pe care doresc să o lase ca bacșiș. Clienții trebuie să încercuiască în nota de plată procentul pe care sunt dispuși să-l adauge, opțiunile fiind de 5%, 10% sau 15% în plus față de totalul facturii.

Totuși, până recent, niciunul dintre aceste restaurante nu a mers atât de departe încât să impună clienților obligația de a lăsa bacșiș. Cu toate acestea, un patron al unui restaurant cunoscut din Cluj, amplasat în centrul cel mai scump oraș din România, a spart gheața. A introdus o taxă obligatorie de 5% pentru toți cei care mănâncă în localul său.

Revolta clienților

„Pentru a sprijini personalul nostru cool, la toate notele de plată se va adăuga o taxă de serviciu de 5%”, este mesajul transmis pe câteva afișaje, din interiorul localului.

Mai mulți clienți s-au arătat indignați de acestă găselniță, în condițiile în care nu li se dă de ales. „Am întrebat dacă se poate fără și au zis ‘că asta e politica’. Nu mi se pare ok atât timp cât nu pot să aleg”, a spus unul dintre clienți.

Un alt client dezamăgit a remarcat că patronul a luat această decizie pentru a evita să-și asume personal creșterea salariilor angajaților, în ciuda faptului că prețurile au înregistrat o creștere semnificativă în ultimii ani, ajungând să se dubleze.

„Te obligă să plătești bacșiș 5% din nota de plata? Ca să nu le crească salariile, obligă clienții să plătească mai mult, josnic din partea lor”; „Da, și textul ăla nici nu e foarte vizibil. Am observat că în tranzacțiile de pe card sunt sume cu virgula, când nu au produse cu prețuri de alea, deci ceva nu dădea bine. Când am întrebat de ce au luat mai mult, mi-au arătat anunțul ăsta”, au fost doar câteva din reacțiile internauților clujeni.

 

 

​ 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here