ING Bank România a raportat un profit brut de 183 milioane lei în primul trimestru al anului, în creştere cu 11% comparativ cu anul trecut, în timp ce veniturile totale au crescut cu 2%, la 544 milioane lei. Portofoliul de credite a crescut cu 2%, la 29,4 miliarde lei. Producţia de credite de nevoi personale a revenit la nivelul pre-pandemic, înregistrând o creştere de 50% faţă de trimestrul anterior. În ceea ce priveşte plăţile, preferinţa pentru card în detrimentul numerarului continuă şi în primele trei luni din 2021, cu un raport de 55% la 45%. ING continuă finanţarea prin programul IMM Invest, având alocat un plafon de 1,1 miliarde de lei pentru 2021. “Primele trei luni ale acestui an aduc mai aproape perspectiva revenirii la normalitate, inclusiv în context economic şi financiar. În cazul băncii noastre, profitabilitatea a crescut în acest trimestru, iar cererea de credite ipotecare şi de nevoi personale a revenit la nivelul pre-pandemic. În acelaşi timp, observăm un apetit crescut pentru diversificarea investiţiilor şi pentru utilizarea metodelor de plată digitale. Continuăm să sprijinim mediul de afaceri, inclusiv prin finanţările acordate sub umbrela programului IMM Invest. Pentru anul în curs, avem un plafon de 1,1 miliarde de lei alocat în cadrul acestui program şi suntem pregătiţi să oferim finanţare atât clienţilor existenţi, cât şi celor noi. În acelaşi timp, ne propunem să creştem finanţarea verde şi să sprijinim eforturile de combatere a schimbărilor climatice”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România. Utilizarea cardurilor a crescut în detrimentul retragerilor de numerar. Peste jumătate din cheltuielile clienţilor ING sunt efectuate cu carduri şi dispozitive mobile la POS. Plăţile mobile (ING Pay, Apple Pay şi Google Pay) reprezintă deja 15% din volumul total, în timp ce tranzacţiile de cumpărare în comerţul online au crescut cu 27%. Pentru a susţine această tendinţă de creştere a cumpărăturilor în mediul online, ING a lansat recent posibilitatea de a copia detaliile cardurilor direct din aplicaţia mobilă, pentru plăţi online mai rapide şi convenabile, o funcţionalitate foarte aşteptată în rândul clienţilor. Producţia de credite de consum a crescut în primul trimestru cu 50% faţă de ultimele luni ale lui 2020. Împrumuturile digitale s-au intensificat, ajungând la 35% din totalul creditelor de nevoi personale acordate. ”Pe lângă instrumentele tradiţionale de economisire, clienţii încep să se orienteze din ce în ce mai mult către investiţii în fonduri mutuale. ING a raportat o creştere de 60% a portofoliului de fonduri mutuale în ultimele 12 luni. Clienţii ING au un comportament investiţional consecvent, mulţi dintre aceştia investind sume modice, însă în mod constant şi pe termen lung. Din totalul numărului de clienţi care au accesat fonduri mutuale, aproape jumătate şi-au activat un plan de investiţii periodice”, arată banca. Divizia Business Banking a anunţat, de asemenea, că ING se alătură programului IMM Invest şi în al doilea an de derulare, cu fonduri de 1,1 miliarde de lei alocate pentru 2021. ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înfiinţată în 1994, ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, şi singura bancă cu creştere organică, fără achiziţii de portofolii de clienţi sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienţi din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri şi Mid-Corporate şi Wholesale Banking. Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].