Noul an școlar din Italia ar putea începe mai târziu decât de obicei, pe fondul temperaturilor extrem de ridicate și al schimbărilor climatice, au avertizat unele sindicate și asociații. Acestea au cerut ministrului Educației și Meritului, Giuseppe Valditara, să revizuiască calendarul școlar, potrivit ANSA. Întârzierea anului școlar propusă din cauza caniculei

Marcello Pacifico, președintele sindicatului Anief, a declarat că „este absurd să începem lecțiile la mijlocul lunii septembrie, în condițiile caniculei. Ar fi mai bine să amânăm pentru octombrie. Avem nevoie de rațiune și de planificare în conformitate cu noile realități climatice”. Pacifico a subliniat că nu doar sistemul educațional, ci și ciclurile de producție și administrația publică ar trebui să se adapteze schimbărilor climatice.

Coordonarea națională a profesorilor pentru drepturile omului a solicitat opinia experților din domeniul pediatriei cu privire la oportunitatea amânării începerii anului școlar 2024/2025. Aceștia au adresat scrisori președinților Societății Italiene de Pediatrie, Federației Italiene a Pediatrilor și Asociației Naționale a Pediatrilor, cerând o evaluare științifică. În trecut, coordonarea a cerut și ministrului Valditara și regiunilor să ia în considerare modificarea calendarului școlar pentru a proteja sănătatea elevilor și profesorilor, în special a celor mai vulnerabili. Președintele coordonării, Romano Pesavento, a argumentat că este necesară o regândire a acestui subiect pentru a găsi soluții adecvate.

Pe de altă parte, numeroase asociații de părinți susțin că vacanța școlară de trei luni, din iunie până în septembrie, este deja prea lungă. Costurile ridicate ale centrelor de vară reprezintă o povară pentru familii, iar puțini părinți au posibilitatea de a-și lua o vacanță atât de extinsă. Din acest motiv, au apărut inițiative pentru strângerea de semnături în vederea revizuirii calendarului școlar.

O petiție semnată de 60.000 de persoane argumentează că „vacanța școlară foarte lungă amplifică inegalitățile, reduce competențele cognitive și relaționale ale copiilor și adolescenților și creează dificultăți în echilibrarea vieții profesionale și personale pentru părinți, care sunt nevoiți să jongleze între tabere de vară costisitoare și lipsa de alternative accesibile”.

 

 

​ 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here