Presiunea corectă a pneurilor este un factor esențial pentru performanța vehiculului și siguranța pasagerilor. Mulți șoferi români fac însă greșeala de a se baza pe recomandări transmise din generație în generație, cu toate că există reguli mult mai precise și ușor de aflat. 

Practic, este nevoie doar să citiți specificațiile lipite fie pe stâlpul de la portieră sau pe capacul de la rezervor. Acolo vi se spun valorile de presiune pentru roți, astfel încât vehiculul să funcționeze în parametrii. Nerespectarea acestora poate provoca diverse efecte.

Dacă umflați prea tare roțile, se vor uza neiuniform și crește riscul de accident

Uzura se va observa in special pe partea centrală, deoarece din cauza presiunii anvelopa va căuta un profil ușor bombat spre exterior, pe mijloc, potrivit șoferidinromania.Din aceleași motiv, va scădea și aderența, ceea ce ridică probleme în momentul unor manevre mai delicate. În fine, o presiune prea mare poate provoca explozia camerei, ma ales în perioade de caniculă.

Dacă umflați prea puțin anvelopepe, crește uzura și scade manevabilitate

Și dacă presiunea din pneuri este mai mică, efectele sunt cam aceleași, doar că se manifestă în alte secțiuni. Astfel, un cauciuc dezumflat se va uza mai mult pe laterale, deoarece acestea “calcă” prea apăsat pe asfalt. Din același motiv, crește riscul de supraîncălzire, la fel și consumul. Și în acest caz scade manevrabilitatea în momente delicate.

 

 

​ 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here