Cu toții ne dorim ca mașina noastră să funcționeze perfect o viață întreagă de s-ar putea. Unii pot avea noroc și ani de zile să nu aibă nicio problemă cu un vehicul. În alte situații, probleme pot să apară încă din prima zi, chiar și la o mașină nouă. 

Atunci când mașina merge bine, nu ar trebui să se audă niciun sunet ciudat și să nu se simtă niciun miros neobișnuit. Dar, când apar defecțiuni, sunt câteva semne auditive și vizuale de care ar trebui să ții cont. Iată care sunt cele 9 mirosuri și sunete ale mașinii pe care nu ar trebui să le ignori.

Cum să conduci pentru un consum redus de carburant, dar și ecologic. 5 sfaturi utile

Cu toții ne dorim ca mașina noastră să funcționeze perfect o viață întreagă de s-ar putea.

Unii pot avea noroc și ani de zile să nu aibă nicio problemă cu un vehicul. În alte situații, probleme pot să apară încă din prima zi, chiar și la o mașină nouă.

 

De aceea, trebuie să acorzi atenție tuturor zgomotelor neașteptate sau mirosurilor nedorite. Pentru că acestea te pot avertiza că mașina ta are o problemă.

 Cele 9 mirosuri și sunete ale mașinii pe care nu ar trebui să le ignori

Când apar defecțiuni la mașină, este foarte probabil ca în mașină să se simtă diverse mirosuri sau să se audă sunete neobișnuite. Cei de la huffpost.com spun că acestea nu trebuie niciodată ignorate.

Iată care sunt cele 9 mirosuri și sunt ale mașinii pe care nu ar trebui să le ignori:

mirosul de ulei ars;mirosul de cauciuc ars;miros dulce-acid;miros de plastic ars;miros de mucegai;miros de ou clocit;scârțâit neobișnuit la frânare;cloncănit ciudat la roți;zdrăngănit metalic neașteptat.Cum îți dai seama că sistemul de aer condiționat de la mașină rămâne fără freon. SIMPTOME

Chiar dacă în bord nu s-a aprins niciun martor care să ne avertizeze că mașina are o problemă, aceste mirosuri anunță o problemă. Iar sunetele ne avertizează, de asemenea, că mașina are o defecțiune.

De ce se simte miros de ulei ars în mașină

Mirosurile de ulei ars se aseamănă cu acel iz specific dintr-o fabrică industrială.

Dacă se simte acest miros în mașină, este foarte probabil să existe pierderi de ulei la motor sau servodirecție. Acesta se scurge pe o zonă fierbinte a propulsorului sau a sistemului de evacuare.

Asta înseamnă că există riscul ca motorul să nu mai fie lubrifiat corespunzător. Sau mașină să rămână fără sistemul de servodirecție, ori pompa de servo să se ardă.

În plus, există riscul ca uleiul căzut pe suprafața încinsă să ia foc.

„Acesta este cu siguranță un risc pe care ți-l asumi dacă ignori acest miros. Dacă e o pierdere mică, nu va provoca un incendiu, dar dacă e o cantitate mai mare, ar putea”, a spus tehniciana auto Bogi Lateiner, conform Huff Post.

Miros de cauciuc ars în mașină

Atunci când în mașină apare un miros de cauciuc ars, e posibil să fie o problemă cu etrierul de frână.

Etrierul de frână este un mecanism hidraulic care apasă plăcuțele pe discurile de frână când e apăsată pedala de frână.

Codul Rutier 2024. Ai voie să calci linia continuă aflată spre exteriorul șoselei?

Uneori, acestea se pot bloca, ceea ce poate face ca roata să se blocheze. Astfel, nu se va mai roti corect, iar anvelopa se va freca de asfalt.

De aceea, când simțiți miros de cauciuc încins în mașină, trebuie să verificați imediat roțile.

Miros dulce-acid în mașină

Mulți șoferi au simți un miros dulce-acid, asemănător cu cel de sirop fierbinte, care pătrunde în mașină prin gurile de ventilație.

Asta înseamnă, de cele mai multe ori, că radiatorul s-a spart și lichidul de răcire curge pe o suprafață fierbinte. Sau sistemul de răcire al motorului s-a fisurat și pierde antigel.

Aceste fluide nu sunt inflamabile, deci nu există riscul de incendiu. Dar, dacă rămâneți fără antigel sau lichid de răcire, motorul se va supraîncălzi și chiar poate să cedeze.

„O scurgere de lichid de răcire este relativ ieftin de reparat. Dar efectele ignorării acesteia sunt în general foarte costisitoare”, a spus Lateiner.

Miros de plastic ars în mașină

Un miros de plastic ars ar putea însemna pur și simplu că o pungă de plastic s-a lipit de sistemul de evacuare al mașinii. Asta nu e o mare problemă, pentru că se va topi și mirosul va dispărea.

Dar, atunci când mirosul persistă, este posibil ca un cablu sau un fir să se fi desprins și să se atingă de o zonă fierbinte. Iar asta nu trebuie neglijat, pentru că poate provoca un scurtcircuit care să îți distrugă tot sistemul electric.

Sau, mai grav, poate provoca un incendiu.

De aceea, când simți un astfel de miros pentru o perioadă mai mare de timp, trebuie să duci mașina la service pentru o verificare atentă.

De ce se simte miros de mucegai în mașină

Mirosul de „șosetă murdară” este inconfundabil și provine, aproape întotdeauna, de la filtrul de polen.

Din cauza sistemului de aer condiționat, în zona filtrului și chiar în interiorul acestuia se apare mucegaiul.

Pe lângă mirosul greu de suportat, înecăcios, poate reprezenta și o sursă de bacterii. Acestea pot provoca alergii, infecții respiratorii sau oculare, precum și afecțiuni pulmonare.

Din fericire, înlocuirea filtrului de polen este simplă, durează puțin și este destul de ieftină.

Miros de ou clocit

Dacă în habitaclu de simte un miros de sulf, este un semn că ai un catalizator prost sau îmbătrânit.

Acest filtru de particule se află de obicei între motor și toba de eșapament. Rolul său este de a distruge particulele rezultate în urma arderii combustibilului.

Atunci când în mașină se simte un miros de ou clocit, este foarte probabil ca în bord să se aprindă și martorul „check engine”.

În acest caz, fie catalizatorul este înfundat, fie a dispărut cu totul. Sunt tot mai întâlnite cazurile în care hoții fură filtrul de particule, datorită metalelor prețioase pe care acestea le conțin.

Zgomote neobișnuite în mașină

Dacă la frânare se aude un scârțâit neașteptat, este posibil să se fi acumulat rugină pe suprafața discurilor de frână.

„Dacă auziți un fel de sunet „pa-pa-pa” ca o mitralieră atunci când virați, ar putea fi o axă care merge prost și care se poate bloca dacă se înrăutățește”, a spus Lateiner.

Această axă CV (Constant Velocity) transferă puterea roților mașinii și le menține în mișcare pe direcția înainte în timpul virajului. Iar dacă la frânare se aude un zgomot de „râșniță”, înseamnă că e o problemă gravă și e foarte posibil să rămâi fără frâne.

Când se aude un cloncănit ciudat la roți, este posibil să fie necesară înlocuirea bucșelor sau a capetelor de bară. Bucșele absorb vibrațiile în timp ce articulațiile sferice flexibile ale unei mașini ajută suspensia să se miște în sus și în jos când mașina trece peste denivelări.

Astfel de zgomote ne anunță că e timpul să mergem cu mașina la service pentru o verificare completă a articulațiilor.

Iar dacă auzim un zornăit sau un zdrăngănit neobișnuit, e posibil ca unul sau mai multe șuruburi de la țeava de evacuare să se fi slăbit. Sar mașina are o problemă cu întinzătorul lanțului de distribuție.

Desigur, poate fi o problemă cu lanțul de distribuție, la mașinile care au acest sistem de transmisie. Sau, există riscul ca pistoanele și supapele mașinii să nu funcționeze corect. Ceea ce poate duce chiar la distrugerea propulsorului.

SURSA

 

 

​ 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here