Din toamnă, pensionarii români stabiliți în străinătate vor trebui să trimită certificatul de viață de două ori pe an către Casa de Pensii, așa cum cere noua lege a pensiilor.  

Pentru a benefcia de drepturile cuvenite, pensionarii stabiliți în afară trebui să trimtiă semestrial certificatul de viață, adică în martie și septembrie.

Cei care nu trimit certificatul de viață se vor alege cu pensia suspendată începând cu următoarea lună. Până acum pensionarii trebuiau să trimită acest act doar o dată pe an. 

Ce trebuie să facă pensionarii de la 1 septembrie 2024

Certificatul de viață este un document esențial care confirmă că beneficiarul unei pensii stabilit în afara României este încă în viață. Începând cu toamna acestui an, pensionarii vor trebui să trimită acest document autorităților române până la 31 martie și 30 septembrie, în fiecare an.

Pentru ca certificatul de viață să fie valid, acesta trebuie semnat de pensionar în fața unei autorități legale din țara de domiciliu sau reședință. Autoritățile pentru această certificare pot fi instituții de asigurări sociale/pensii, autorități administrative locale, sau notari publici din statul respectiv.

 

 

​ 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here