Obligați să treacă de la motoare termice la propulsie electrică într-un timp foarte scurt, constructorii de automobile d in Europa au primit un respiro. Comisia Europeană va relaxa normele privind emisiile de noxe de dioxid de carbon.
Comisia Europeană va menţine interdicţia privind maşinile pe benzină din 2035, dar va oferi flexibilitate în următorii trei ani în ceea ce priveşte modul în care producătorii auto respectă noile obiective mai stricte privind emisiile de CO₂, care intră în vigoare anul acesta, potrivit preşedintei Comisiei, Ursula von der Leyen.
Comisia Europeană va menţine interdicţia de a vinde maşini cu combustie internă din 2035, însă va oferi mai multă flexibilitate în următorii trei ani cu privire la ţintele de CO2.
Conform regulilor, care au fost concepute ca parte a tranziţiei verzi a blocului comunitar, noile autoturisme şi camionete trebuie să îşi reducă emisiile de CO₂ cu 15% faţă de nivelurile din 2021.
Producătorii auto au făcut presiuni asupra Bruxelles-ului pentru a relaxa reglementările, în urma scăderii vânzării maşinilor electrice pe marile pieţe europene, precum Germania şi Franţa. În 2024, înmatriculările de vehicule electrice cu baterie au scăzut cu 1,3% faţă de anul anterior.
Asociaţia europeană a industriei auto (Acea) a estimat anterior o pierdere totală de 16 miliarde de euro dacă amenzile pentru 2025 nu ar fi fost amânate. Volkswagen a precizat că se aşteaptă la un impact de 1,5 miliarde de euro anul acesta, pentru a putea respecta noile reguli privind emisiile.
În cadrul noului regim flexibil, amenzile vor fi impuse abia în 2027, permiţând companiilor care nu ating ţintele într-un an să compenseze în anii următori şi să evite plăţile.