În această perioadă a anului, Cramele Cotnari au dat stratul unei noi campanii, Crama Transparentă, prin intermediul căreia compania întărește mesajul de cramă deschisă și transparentă în relația cu consumatorii direcți. Odată cu această campanie, au fost schimbate inclusiv etichetele sticlelor de vin demisec din gama Cotnari, eticheta albă inspirând faptul că poziționarea companiei în relația cu potențialii clienți este cât se poate de transparentă și onestă.
Pentru a facilita dialogul între companie și iubitorii de vin, platforma www.cramatransparenta.ro, permite utilizatorilor să urmărească în regim de live streaming imagini din cramă, facilitând accesul la informații detaliate despre producție, acces în cele trei crame și degustări de vin, grație numărului de telefon dedicat pentru discuții directe cu reprezentanții companiei.
„În 2024 consolidăm trei dintre cele mai importante obiective ale anului 2023: transparentizarea procesului de producție, dezvoltarea de noi sortimente de vinuri din soiuri pure românești și investițiile în modernizarea infrastructurii noastre. De aceea, ne-am propus să fim mai mult decât o fabrică de producție de vinuri, ne dorim să fim locul în care pasiunile se întâlnesc: a noastră pentru producția viticolă și vinicolă și a consumatorilor pentru gust și experiențe memorabile. Această campanie aduce plus valoare relației pe care noi, ca producători, ne dorim să o facem cât mai autentică cu clienții și potențialii noștri clienți. Suntem de mai bine de 75 de ani pe piața din România, vârstă de seniorat la care vrem să împărtășim din activitatea noastră și să îi invităm în mijlocul procesului de fabricare a vinului pe cei interesați de o experiență complexă de degustare. De asemenea, aducem în prim plan faptul că am modernizat și etichetele vinurilor demiseci Grasa de Cotnari, Cotnari Busuioacă și Cotnari Tămâioasă Românească, vinuri care, în timp, au evoluat și s-au perfecționat împreună cu noi”, a declarat Remus Deleanu, Director General Cotnari S.A.
Cotnari a încheiat anul financiar 2023 cu o cifră de afaceri de 134 milioane lei, având aproximativ 300 de angajați permanenți, la care se adaugă un număr cuprins între 300 și 700 de lucrători sezonieri, în funcție de specificul lucrărilor viticole din timpul anului. Compania anunță totodată, că acordă o atenție deosebită mecanizării și automatizării procesului de fabricare, pe fondul costurilor tot mai ridicate privind forța de muncă, dar și a lipsei acesteia. În acest sens, investițiile în infrastructură sunt în desfășurare, reprezentanții declarând că își propun ca în viitorul apropiat să investească în zona de viticultură, replantând o suprafață de aproximativ 80 de hectare de vie. Valoarea totală estimată a investițiilor se va ridica la aproximativ 20 milioane de lei, demonstrând angajamentul Cotnari față de inovație și excelență în domeniul vinicol și, desigur, prețuirea consumatorului final.
Despre Cotnari
Podgoria Cotnari se întinde pe o suprafață de aproximativ 1750 hectare de vie, fiind dedicată exclusiv soiurilor autohtone de struguri. De la Grasa de Cotnari la Fetească Neagră, gama de vinuri acoperă toate preferințele, de la cele dulci și demidulci la cele seci și spumante. Grupul Cotnari deține trei crame distincte: crama Cotnari, crama Axinte și crama Vlădoianu. În timpul perioadei de recoltare, se procesează anual aproximativ 21 milioane de kg de struguri, din care se obțin aproximativ 15 milioane de litri de vin. Capacitatea de prelucrare este de 900 tone / zi la crama Cotnari (exceptând noua secție de prelucrare mecanizată) și 200 tone / zi la crama Axinte. Volumul total de vânzări se ridică la aproximativ 12,5 milioane de unități / an.