Criza din industria auto lovește puternic în marii constructori europeni. Una dintre cele mai vândute mărci premium din lumea, a început negocierile cu sindicatele și consiliul întreprinderii pentru o restructurare masivă la fabricile din Germania. 

Audi a anunțat săptămâna aceasta rezultatele financiare pentru primele trei trimestre ale anului. Iar cifrele nu sunt nici pe departe cele așteptate.

Cu toate că Audi este o marcă premium, profitul operațional a scăzut până la un nivel similar Volkswagen, care e marcă de consum.

Audi se pregătește să concedieze mii de angajați

La 2,5% randament, Audi nu-și mai justifică statutul de marcă premium, din punct de vedere financiar. Doar câștigurile generate de Lamborghini sau Bentley mai salvează profiturile grupului.

După anunțul privind închiderea fabricii din Bruxelles, care va însemna o concediere colectivă pentru 3.000 de oameni, urmează restructurări în Germania, iar primul pas se va face în zonele neproductive.

În prima etapă, 2.000 de persoane din departamentele de dezvoltare, dintr-un total de 10.000, ar urma să fie disponibilizate.

Apoi vor urma și alte departamente, fiind estimată o reducere cu 15% a personalului neproductiv. Ceea ce înseamnă circa 4.500 de locuri de muncă, doar în Germania, dintr-un total de aproximativ 30.000.

Despre departamentul de dezvoltare, CEO-ul grupului, Oliver Blume, a spus că este supradimensionat și neproductiv. Asta deoarece lucrează prea mult cu furnizori externi.

Informațiile venite dinspre companie, inclusiv de la oficialii Audi, arată că marca are costuri prea mari de dezvoltare și de producție. Iar prima tăiere pe care o face orice companie care urmărește reducerea de costuri, este în zona de angajați.

Au început negocierile cu sindicatele

Audi nu poate concedia, pur și simplu, angajații, deoarece există contracte colective de muncă. Acestea blochează concedierile în următorii 4-5 ani.

Astfel că, primii care vor pleca vor fi, cel mai probabil, angajații cu contracte pe perioade determinate. Apoi ar putea urma negocieri pentru plecări voluntare.

De asemenea, se preconizează și plecări din zona de conducere. În jur de 100 de manageri de top se pare că ar avea pozițiile în pericol, dar numărul ar putea fi mai mare.

Pe de altă parte, compania se confruntă cu mai multe întârzieri de lansări. În unele cazuri sunt probleme de software, în alte situații, însă, CEO-ului Audi, Gernot Dollner a întors proiectele pentru a fi modificate.

Nu în ultimul rând, cererea pentru noile modele lansate în acest an nu este atât de mare pe cât și-ar fi dorit compania. Iar asta pune în pericol producția.

Veniturile Audi AG în primele trei trimestre ale acestui an au scăzut cu 8,1% pe fondul unui declin al vânzărilor de 10,9%. Ceea ce înseamnă o diferență în minus de 4.1 miliarde euro.

Profitul operațional a scăzut la puțin peste 2 miliarde euro, cu circa 2,5 miliarde mai mic decât în 2023. Iar profitul net al Audi pe cele trei trimestre a fost de 2.4 miliarde euro, aproape la jumătate față de cel înregistrat în urmă cu un an.

 

 

​ 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here