Ministrul Educaţiei, Daniel David, a decis lansarea unui proiect-pilot de utilizare a inteligenţei artificiale în învățământ, pentru optimizarea activităţii profesorilor şi îmbunătăţirea procesului de învăţare pentru elevi şi studenţi. ”În viziunea mea, inteligenţa artificială este un instrument al cadrului didactic şi al elevului/studentului, nu o alternativă la cadrul didactic sau un instrument care «leneveşte» elevul/studentul, şi, foarte important de înţeles, este un instrument care trebuie să fie mereu monitorizat etic-moral”, a arătat el.
Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, a decis, după o întâlnire cu conducerea Microsoft România, să implementeze un proiect-pilot de utilizare a inteligenţei artificiale în unităţi educaţionale, pentru a optimiza activitatea cadrelor didactice, procesul de învăţare al elevilor/studenţilor şi procesul educaţional, în general, se arată într-un comunicat de presă transmis, miercuri, de minister.
Ministerul va stabili unitatea-pilot iniţială, iar Microsoft România, împreună cu conducerea unităţii, îşi vor asuma implementarea proiectului.
”Inteligenţa Artificială este o dezvoltare tehnologică care, în sine, nu este bună sau rea, dar care poate deveni astfel, în funcţie de cum o utilizăm. Pentru a o putea utiliza bine, în avantajul sistemului educaţional, vom pilota un astfel de demers, iar apoi, în funcţie de rezultate, vom extinde procesul”, a declarat Daniel David.
El a subliniat că inteligenţa artificială nu este o alternativă la cadrul didactic.
”Noi avem deja angajat un proces masiv de digitalizare în unităţile educaţionale din ţară, iar planurile-cadru includ discipline obligatorii (asociate tehnologiei informaţiei) şi opţionale (inclusiv de inteligenţă artificială) asociate revoluţiei tehnologice prin care trecem, aspecte care creează premisele pentru utilizarea mai complexă a inteligenţei artificiale în mediul educaţional. Atenţie însă, în viziunea mea, inteligenţa artificială este un instrument al cadrului didactic şi al elevului/studentului, nu o alternativă la cadrul didactic sau un instrument care «leneveşte» elevul/studentul, şi, foarte important de înţeles, este un instrument care trebuie să fie mereu monitorizat etic-moral. Diverse ţări au demarat deja astfel de proiecte, probabil cel mai recent exemplu fiind Estonia, care îl doreşte chiar deja generalizat la nivelul întregului sistem de învăţământ, aşa că nu vreau ca România şi sistemul nostru educaţional să rămână în urmă”, a explicat ministrul Educaţiei.