Operatorul de telecomunicaţii Digi Communications NV (DIGI), compania mamă a operatorului de comunicaţii electronice RCS&RDS, a realizat în anul 2021 venituri totale de 1,47 miliarde euro, mai mari cu aproape 13%, în timp ce profitul înainte de impozitare a crescut de aproape trei ori, la 73,5 milioane euro, de la 24,6 milioane euro în 2020. ”Digi Communications N.V., un operator european convergent care activează pe pieţele din România şi Spania, având operaţiuni MVNO în Italia şi cu prezenţă în Portugalia, a înregistrat venituri de 1,5 miliarde de euro la finalul anului 2021. Veniturile Grupului au crescut cu 12,7% faţă de perioada anterioară. EBITDA ajustată de 525 de milioane de euro (inclusiv IFRS 16) a marcat o creştere de 9,4% (480 de milioane de euro la 31 decembrie 2020). EBITDA ajustată (excluzând IFRS 16) a progresat cu 8,4%, ajungând la 439,1 milioane de euro. Veniturile din operaţiunile continue s-au ridicat la 1,3 miliarde euro, iar EBITDA ajustată (excluzând IFRS 16) a fost de 410 milioane de euro”, anunţă grupul. DIGI şi-a menţinut profilul de lider de piaţă în România şi a continuat avansul în Spania. Numărul unităţilor generatoare de venituri (RGU) a depăşit 20 de milioane (inclusiv Ungaria), în creştere cu 13% faţă de anul anterior. Grupul menţionează că, în data de 3 ianuarie 2022, Digi Communications N.V. a finalizat tranzacţia privind cesiunea operaţiunilor sale din Ungaria către 4iG, pentru un preţ de 625 de milioane de euro, după ce, în data de 29 noiembrie 2021, părţile au agreat vânzarea. O parte din suma încasată, în valoare de 272 de milioane de euro, a fost utilizată pentru a rambursa parţial datoria financiară a Grupului, în ianuarie 2022. Serviciile de televiziune cu plată, din cadrul operaţiunilor continue ale Grupului (televiziune prin cablu şi prin satelit în România), au avansat cu 8,4%, de la 4,7 milioane RGU la 5,1 milioane RGU. Extinderea reţelei fixe şi investiţiile în infrastructură au adus o creştere semnificativă a serviciilor de internet fix, de la 3,5 milioane RGU la 4,3 milioane RGU (în România şi Spania), +21,2% faţă de perioada anterioară. Serviciile de comunicaţii mobile (România, Spania şi Italia) au avansat de la 6,3 milioane RGU la 7,5 milioane RGU, +19,3%. „Anul 2021 a adus o serie de schimbări importante în structura şi dinamica Grupului DIGI, inclusiv vânzarea operaţiunilor noastre din Ungaria, obţinerea de spectru suplimentar în România, precum şi intrarea pe piaţa de telecomunicaţii din Portugalia. Aceşti paşi importanţi vor modela profilul dezvoltării afacerii noastre pe termen lung”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications N.V. Digi Communications N.V. este compania mamă a operatorului de comunicaţii electronice RCS&RDS, liderul pieţei de internet, pay-tv şi servicii convergente din România, cu operaţiuni în Spania, Italia şi prezenţă în Portugalia. În România, Grupul DIGI este, în prezent, cel mai mare angajator din mediul antreprenorial local, cu aproximativ 14.900 de angajaţi. Conţinutul cross-media al Grupului DIGI cuprinde posturile TV DIGI4K, prima televiziune cu emisie ULTRA HD lansată în România, Digi24, Digi Sport 1, 2, 3, 4, Film Now (pay-TV), DIGI World, DIGI Animal World, DIGI Life, UTV, Music Channel şi Hit Music Channel, posturile de radio Digi FM, PROFM şi Dance FM, platformele de comunicare online reunite sub umbrela Digi Online. Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].