“Balaurul” Nicușor Dan, poreclă de care primarul general al Capitalei își amintește cu duioșie atunci când vorbește de anii când făcea performanță, și-a încercat forțele în campania din 2020 și nu s-a lăsat până nu a adunat minciuni în programul de campanie, care de care mai gogonate. Acum, balaurul matematicii nici usturoi n-a mâncat, nici gura nu-i miroase, iar performanța e doar un vis care a devenit coșmar, spune consultantul politic Dorin Iacob, candidat din partea Alternativa Dreaptă la Primăria Capitalei.
Fair play-ul învățat de Nicușor Dan la olimpiada vieții se reduce la noianul de promisiuni mincinoase susținute magistral în campanie, spune consultantul politic. “Doar că minciuna are picioare scurte și acum, după 4 ani de mandat, se trage linie. Prins în matematici superioare, primarul general a uitat că cetățenii ar cam avea nevoie de lucruri de bază. Surpriză, chiar cele invocate de Nicușor Dan în campania din 2020, care, stupoare, s-au transformat în ecuații cu mai multe necunoscute”, spune Dorin Iacob.
Termoficarea. Politicianul în a cărui campanie s-a promis apă caldă pentru duș din a doua zi de la alegeri susține acum că nu a promis asta niciodată. Și că problema apei calde se rezolvă. Dar în următorii 4 ani, spune Dorin Iacob.
Trenul metropolitan, proiectul cu care candidatul Nicușor Dan a circulat toată campania din 2020. Se făcea ca erau șase rute, trenurile veneau cu o frecvență de două-trei pe oră, aveau o capacitate de circa 200 de locuri, o viteză operațională medie de 40 kilometri pe oră care putea ajunge la o viteză maximă de 80-90 km/h între stații, opinează Iacob. “Totul s-a petrecut în imaginația lui Nicușor Dan și acolo a rămas”, spune, ironic, Dorin Iacob.
40% mai puțin timp în trafic. “Dacă vorbim de trafic, privind obiectiv, nu există soluţie miraculoasă”, spune primarul Capitalei în 2024, în prag de campanie electorală. Sigur că nu a fost el cel care, în 2020, susținea că “Bucureştiul are nevoie de o soluţie inteligentă pe care, este o promisiune, o vom realiza foarte curând, în doi ani”.
“Semaforizarea inteligentă trebuia făcută în 2 ani. Trebuia. Benzile unice pentru transportul public au avansat la aproximativ 7 km nou făcuți, un progres semnificativ în 4 ani, nu credeți?
900 de tramvaie, autobuze și troleibuze noi promitea Nicușor Dan în 2020. Pentru că nu a reușit niciun contract de finanțare nerambursabilă, toate mijloacele de transport aduse în mandatul său sunt plătite din fondurile atrase de Gabriela Firea.
15 parcări park&ride. Primarul Nicușor Dan a considerat poate că promisiunea se va materializa singură, ca prin farmec. Pentru că cele 15 tot așa au și dispărut. Sunt 2, dar realizate sau începute în mandatul primarului general Gabriela Firea.
50 de km de linie de tramvai modernizată. Acum, în 2024, Nicușor Dan face o nouă promisiune: “peste doi ani și jumătate n-o să mai existe linii de tramvai nemodernizate în București”.
Cele 2 miliarde de euro fonduri europene nerambursabile promise de candidatul Nicușor Dan s-au transformat în zero la primarul Nicușor Dan.
O Centură verde a Capitalei spunea Nicușor Dan în 2020. Ce avem? Zero.
Cei 135 km de piste noi pentru biciclete au rămas pe afișul de campanie. Tăiați ultimele două cifre: pistele noi de biciclete din mandatul Nicușor Dan reprezintă 1 km.
Consolidarea clădirilor cu risc seismic. Bilanț excepțional: zero.
30 de noi grădinițe și 150 de școli cu programe after school. Adevărul? ZERO.
Parcurile? Sunt o ruină.
Reducerea poluării? Încă o minciună.
La final, doar pentru a ne amuza, amintim și de cei 1400 de euro promiși de Nicușor Dan drept salariu mediu net pentru bucureșteni. Cine i-a primit, cu siguranță îl va vota acum”, încheie Dorin Iacob.