Triunghiul Bermudelor este cunoscut ca un loc misterios, dar cercetările indică faptul că fenomene similare au fost raportate și în Marea Neagră. Această zonă, situată nu departe de litoralul românesc, a devenit un subiect de fascinante teorii și speculații, atrăgând atenția atât a cercetătorilor, cât și a pasionaților de mistere maritime. Aici, navaținile întâmpină adesea anomalii inexplicabile ale echipamentului, iar poveștile despre dispariții inexplicabile și întâlniri ciudate adaugă o notă de incertitudine și aventură. 

De-a lungul vremii, în Marea Neagră s-au înregistrat dispariții misterioase de nave, avioane și persoane.

Aceasta este o realitate recunoscută de marinarilor experimentați, care, grație cunoștințelor lor profesionale, au reușit să navigheze prin aceste ape tulburi. În această zonă, instrumentele de la bord funcționează într-un mod haotic.

Comandantul de navă Valentin Stan, care a călătorit în întreaga lume, a declarat că, atunci când trecea cu vaporul prin regiunea Tuzla-Kaliakra, acul busolei se comporta imprevizibil.

„Aici aşa se întâmplă de când e lumea şi pământul. Timonierul folosea girocompasul, care nu era influenţat de perturbaţiile magnetice“, spune el.

Geologii marini spun că, în această zona, Tuzla – Kaliakra, există un câmp magnetic produs de o falie în zona Sabla.

Chiar și cei mai experimentați navigatori au pus Marea Neagră pe lista celor mai periculoase spații maritme din lume din cauza furtunilor agresive care apar din senin.

Nava de pasageri „Împăratul Traian“, construită în 1906 în şantierele din Franţa, a căzut victimă unei astfel de deviaţii magnetice şi a naufragiat pe stânci, la 12 mile de Capul Tuzla, în dreptul satului Tatlageac, în anul 1927.

„Din Constanţa ne parvine o ştire care, fără îndoială, va provoca o enormă senzaţie în toate cercurile de ştiinţă din lume. Este vorba de un fenomen curios, constatat de navigatori, care explică întrucâtva cauza ultimelor eşuări de vase. Numeroşi căpitani de vapoare au depus rapoarte la Căpitănia Portului, prin care semnalează că pe Marea Neagră, în drum spre Constanţa, pe litoralul românesc, între Şabla şi Tuzla, busola nu mai funcţionează normal.

Cum poate aduce Putin navele de război în Marea Neagră. O analiză a experților militari semnalează pericolul care ne bate la ușă

Marinarii semnalau faptul că intervine o forţă necunoscută, care face ca acul magnetic al busolei să devieze spre Vest, cu aproximativ 15 grade. Și vaporul «Împăratul Traian» i-a căzut victimă unei astfel de anomalii. Actualmente, vasul a deviat foarte mult, înclinându-se din ce în ce. Din cauza greutăţii, vaporul a săpat un şanţ de 90 de centimetri. Apa a înaintat şi a trecut în etajul superior.

„Lucrările de salvare sunt aproape de prisos“, scria ziarul „Curierul“ vineri, 4 martie 1927.

De asemenea, marinarii vorbesc și despre un alt Triunghi al Bermudelor care s-ar afla în apropierea Insulei Șerpilor. Pe 5 decembrie 1945, cinci bombardiere americane au dispărut în această zonă. O dispariție similară a avut loc mai recent, în 1990, când un aparat de zbor grecesc a dispărut la doar 30-40 km de țărmul românesc. De-a lungul timpului, mai mulți pescari au raportat că „marea arde“.

Cea mai fascinantă caracteristică a Mării Negre este că reprezintă cea mai mare structură acvatică anoxică din lume. Acest lucru înseamnă că are un conținut extrem de scăzut de oxigen, iar în adâncurile de peste 200 de metri acesta lipsește complet.

Marea Neagră adăpostește delfini, rechini, pești cu oase de smarald și căluți de mare. Totuși, din cauza nivelului scăzut de oxigen și a salinității extrem de reduse, numărul viețuitoarelor din această mare este destul de mic.

Unde se află cele 3 blocuri din București mutate pe timpul lui Ceaușescu. Operațiunea-mamut a durat aproape 8 ore  

 

​ 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here