Google începe să contorizeze spaţiul ocupat de fotografiile salvate în Google Photos

Stocarea imaginilor şi filmărilor personale în Google Photos nu mai este gratuită de la 1 iunie, gigantul american începând să contorizeze spaţiul ocupat de fiecare fişier salvat de utilizatori. “Minunea” Google Photos a durat 6 ani. Serviciul lansat de Google pe 28 mai 2015, ca o soluţie gratuită de stocare online a fotografiilor făcute cu smartphone-urile, încetează să mai fie gratuită de la 1 iunie. Aşa cum a anunţat în noiembrie anul trecut, Google începe, de astăzi, să contorizeze spaţiul ocupat de fiecare fişier salvat în Google Photos. Decizia, care nu se aplică retroactiv, va face ca imaginile şi clipurile urcate în Google Photos să fie scăzute din cei 15GB alocaţi fiecărui cont Google, pentru toate serviciile din cadrul acestuia. Gigantul american şi-a justificat decizia, spunând că nu face decât să se alinieze standardelor pe care le folosesc şi celelalte companii care oferă servicii online. Pe de altă parte, Google Photos a crescut, în primul rând, datorită stocării gratuite pe care a oferit-o până acum. Astfel, trădarea şi dezamăgirea pe care mulţi utilizatori le simt acum sunt normale. Dincolo de justificarea oficială, este clar o mutare prin care Google vizează creşterea veniturilor, forţând miliardele sale de utilizatori să închirieze spaţiu de stocare în momentul în care cei 15GB vor fi ocupaţi în întregime. Pentru mulţi utilizatori, însă, închirierea spaţiului online de stocare nu este o soluţie. Chiar dacă abonamentul lunar (diferit în funcţie de spaţiul ales) nu este unul foarte mare, acesta va creşte în timp, pe măsură ce va fi stocat din ce în ce mai mult conţinut. În plus, utilizatorii vor fi “prizonierii” politicilor gigantului american, care va putea decide oricând scumpirea spaţiului de stocare. Astfel, este de aşteptat ca o parte a utilizatorilor să caute alternative, inclusiv să-şi descarce conţinutul şi să-l stocheze local. Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here