Premierul Marcel Ciolacu, a inspectat, vineri, progresul lucrărilor pe mai multe șantiere de infrastructură rutieră și a vorbit despre posibilitatea accelerării ritmului lucrărilor, în condițiile în care pe unele tronsoane lucrările sunt în avans față de grafic sau au un ritm susținut.
“În sfârșit nu vorbim de promisiuni, vorbim de certitudini. Este pentru prima oară când, cu certitudine, Moldova va avea autostradă. Vom avea autostrada Moldovei – A7”, a afirmat președintele PSD, Marcel Ciolacu, în timp ce se afla în vizită pe șantierul de la A7.
Investițiile au devenit pilonul central al dezvoltării României, iar efectele sunt vizibile inclusiv în datele statistice care arată activitate intensă pe marile șantiere, susținută de proiectele implementate de miniștrii PSD în ultimii doi ani de guvernare.
“Dacă constructorul va menține acest ritm, estimăm că până la finalul anului vom deschide circulației aproximativ 148 de kilometri. Este o veste extraordinară, reprezentând o accelerare a lucrărilor”, a mai spus Marcel Ciolacu.
Fondurile europene sunt o componentă importantă în finanțarea infrastructurii din România. „A7 este integral din fonduri europene, prin PNRR, asta arată cât de mult înseamnă apartenenţa României la UE şi vorbim de stabilitate politică. Când am hotărât împreună să venim cu această coaliţie de guvernare, nu exista niciun metru de autostradă a Moldovei. Acum, vorbim ca anul acesta să avem în jur de 148 de km şi anul viitor să se finalizeze în integralitate”, a mai subliniat președintele PSD, Marcel Ciolacu.
Datele statistice recente confirmă această tendință optimistă: volumul construcțiilor, considerat principalul motor al creșterii economice, a înregistrat o creștere de peste 25% în decembrie 2023 față de aceeași perioadă a anului anterior. O contribuție semnificativă la această creștere o au construcțiile inginerești, care au înregistrat o creștere de 43%, cu accent pe infrastructura de transport finanțată prin fonduri europene din PNRR sub formă de împrumuturi.
Execuția bugetară din ianuarie indică o activitate intensă și cheltuieli semnificative pe șantierele de infrastructură, atât din bugetul național, cât și din împrumuturi. De exemplu, Ministerul Transporturilor a cheltuit peste 370 de milioane de lei în luna ianuarie, din împrumuturile acordate prin PNRR pentru lucrările de infrastructură feroviară și rutieră.