Retailerul suedez de mobilă Ikea a lansat un apel pentru toți clienții care dețin anumite ghirlande luminoase și lămpi cu LED-uri pentru exterior, după ce au descoperit o problemă de siguranță.
“Ikea îndeamnă toți clienții care dețin anumite ghirlande luminoase și lămpi cu LED-uri pentru exterior din familiile de produse Ledljus, Sommarlanke, Strala și Utsund să nu le mai folosească și să contacteze Ikea în cel mai scurt timp.
Din cauza unei erori de fabricație, ștecărul acestor produse nu îndeplinește un important standard de siguranță, existând riscul de electrocutare.(…)
Pe parcursul dezvoltării lor, produsele trec printr-un amplu proces de evaluare a riscurilor și sunt testate riguros pentru a ne asigura că respectă cerințele și reglementările aplicabile pe toate piețele în care Ikea își desfășoară activitatea.
Cu toate acestea, am fost informați că un anumit ștecăr, utilizat pentru produsele enumerate mai sus, nu respectă un important standard de siguranță pentru limitarea pătrunderii apei, din cauza unei erori de fabricație”, se arată într-un anunț al companiei.
Cum pot fi returnate produsele
Potrivit retailerului, clienții care dețin unul dintre produsele vizate trebuie să înceteze imediat folosirea acestuia și să contacteze compania pentru rambursare integrală. Dovada achiziției (bonul fiscal) nu este necesară.
Ingka Group, entitatea care gestionează magazinele Ikea din 31 de țări și este responsabilă pentru 90% din vânzările globale ale companiei, a raportat anul trecut o scădere a profitului anul și vânzărilor, după ce a redus prețurile în încercarea de a-i încuraja pe cumpărătorii speriați de inflație să revină în magazinele sale.
În schimb, subsidiara Ikea România a înregistrat o creștere de 12% a vânzărilor totale și un avans de 5% al comerțului online, în anul fiscal 2024 (1 septembrie 2023 – 31 august 2024), comparativ cu anul precedent. Compania a înregistrat o creștere a numărului de vizitatori, cu peste 6 milioane de persoane care au vizitat magazinele din România, marcând o majorare de 15% față de anul precedent, influențată și de deschiderea noului magazin din Timișoara în iunie 2023. Site-ul retailerului a înregistrat peste 28 de milioane de vizite și mai bine de 382.000 de comenzi online, confirmând tendința în creștere a consumatorilor de a face achiziții online.