Asaltul Chinei asupra Europei pare să nu primească un răspuns pe măsură din partea principalilor actori ai industriei auto de pe Bătrânul Continent.
Volkswagen vrea să evite stabilirea unor obiective ”utopice” pentru cota sa de piaţă în China, a declarat vineri CEO-ul său pentru ziarul german FAZ, adăugând că orice peste 10% este ”foarte respectabil”, având în vedere concurenţa intensă, transmite Reuters.
Producătorul auto german ”nu poate ţine pasul în fruntea mesei în acest moment”, în spaţiul vehiculelor electrice din China, a declarat directorul general Oliver Blume pentru FAZ.
El a adăugat că noile modele care urmează să fie lansate în anii următori vor îmbunătăţi poziţia producătorului auto.
Volkswagen nu ar trebui să aibă așteptări utopice
Totuşi, Blume a spus că Volkswagen ”nu ar trebui să aibă aşteptări utopice”.
”Dacă atingem o cotă de piaţă de două cifre pe termen lung pe o piaţă chineză în creştere rapidă, acesta este deja un obiectiv foarte respectabil”, a spus el, potrivit articolului FAZ.
Cota de piaţă globală a Volkswagen în China a scăzut la 14% anul trecut, de la 18% în 2018, deoarece producătorii autohtoni de automobile electrice au câştigat teren pe fondul scăderii vânzărilor de maşini cu motoare cu ardere internă.
Şeful Volkswagen pentru China, Ralf Brandstaetter, a declarat anterior că VW intenţionează să rămână principalul producător auto internaţional din China, deşi directorul financiar Arno Antlitz a avertizat la sfârşitul anului trecut că ar putea pierde cotă pe piaţa vehiculelor electrice, până când vor fi lansate noi modele.
Producătorul german de automobile face eforturi pentru a-şi extinde gama de produse în China pentru a atrage clienţi în special din segmentul de vehicule electrice de nivel entry-level şi mediu, cu oferta sa actuală cu un preţ peste cel al multor rivali chinezi.