Temeri cu privire l faptul că inteligenţa artificială (AI) avea să declanşeze un val de dezinformare cu scopul de a înşela alegătorii în lume în 2024 nu s-au adeverit, anunţă marţi gigantul american Meta, firma mamă a Facebook. 

Sistemele de apărare împotriva campaniilor de influenţare mincinoase pe platforma întreprinderii au funţcionat, a declarat presei preşedintele Meta însărcinat cu Afaceri Internaţionale Nick Clegg.

 

”Nu cred că utilizarea AI generative a fost un instrument deosebit de eficient pentru ai”, declară Clegg, referindu-se la persoanele din spatele campaniilor de dezinformare.

Diferenţa ”între ceea ce se aştepta şi ceea ce s-a observat este destul de importantă”, subliniază el.

Potrivit întreprinderii, majoritatea operaţiunilor de influenţare pe care le-a oprit în ultimii ani au fost desfăşurate de către actori provenind din Rusia, Iran şi China.

 

Meta dă asigurări că nu intenţionează să coboare garda, deoarece instrumentele AI generative urmează să devină şi mai sofisticate şi mai răspândite, potrivit întreprinderii.

Clegg evocă 2024 drept cel mai important an electoral, având în vedere că se estimează că două miliarde de doameni s-au prezentat la urne în întreaga lume.

”Oamenii se îngrijorau pe bună dreptate de impactul potenţial al AI generative asupra alegerilor în curs în acest an”, declară el presei, relatează AFP; citat de News.ro.

”Au existat mai multe avertismente cu privire la potenţiale riscuri ale unor fenomene ca «deepfake»-uri generalizate şi campanii de dezinformare bazate pe AI”, subliniază el.

În opinia sa, prevenirea utilizării răuvoitoare a AI generalizate în alegeri a devenit o miză în întregul sector.

Preşedintele ales american Donald Trump a fost foarte critic cu Meta, pe care a acuzat-o de faptul că cenzurează puncte de vedere conservatoare.

Însă Clegg declară că nu ştie dacă CEO-ul Meta Mark Zuckerberg şi Donald Trump au discutat despre politici de moderare de conţinut atunci când l-a invitat la cină la reţedinţa sa Mar-a-Lago, în Florida, săptămâna trecută.

“Mark (Zuckerberg) vrea să joace un rol activ în dezbaterile pe care fiecare administraţie trebuie să le aibă cu privire la păstrarea leadershipului american în lumea tehnologică (…) şi mai ales la rolul central pe care AI îl va juca în acest domeniu”, declară Clegg.

El a adăugat că, retorspectiv, Meta a ”exagerat” moderarea conţinuturilor sale în timpul pandemiei covid-19 şi că întreprinderea îşi ”dublează” eforturile în vederea îmbunătăţirii preciziei cu care ţinteşte conţinuturile de şters.

”Regulile noastre cu privire la conţinuturi evoluează şi se schimbă tot timpul”, explică el.

”Vom continua să lucrăm la toate aceste lucruri, ţinând cont de faptul că nu vom reuşi niciodată perfect acest lucru şi că nu vom satisface toată lumea”.

 

 

​ 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here