INTERVIU - Anthony Horowitz, autorul seriei „Alex Rider”: Dacă faci televiziune în secolul 21, trebuie să fii conştient de noul mod în care gândesc oamenii. Nu vrem să jignim, să fim de modă veche şi nici controversaţi

Scriitorul britanic Anthony Horowitz, autorul romanelor „Alex Rider” ce stau la baza serialului omonim, vorbeşte într-un interviu acordat RealTimeNews.ro despre al doilea sezon al producţiei, despre nevoia de a aborda – mai ales în contextul pandemiei – problema sănătăţii mintale în cazul tinerilor şi spune că, în secolul 21, creatorii de programe de televiziune trebuie să fie conştienţi de noul mod în care gândesc oamenii. „Nu vrem să jignim, nu vrem să fim de modă veche şi în niciun fel controversaţi”, afirmă Horowitz. Serialul thriller cu spioni „Alex Rider” revine cu sezonul al doilea la AXN. Premiera acestuia este programată pentru 28 martie, la ora 22:00. Serialul urmăreşte povestea lui Alex Rider, un adolescent din Londra care a fost instruit încă din copilărie, fără să ştie, pentru lumea periculoasă a spionajului şi este bazat pe seria omonimă de romane scrise de Anthony Horowitz. Acţiunea sezonului doi este bazată pe volumul „Eagle Strike”, cea de-a patra carte din serie, şi îl va purta pe Alex Rider (interpretat de Otto Farrant) în mai multe locuri, printre care sudul Franţei şi Amsterdam.  După moartea unchiului său şi misiunea aproape mortală de a distruge internatul Point Blanc, din primul sezon, care a fost filmat parţial în România, Alex este nerăbdător să lase trecutul în urmă şi să-şi reconstruiască viaţa. Însă, după un atac îngrozitor asupra unui prieten apropiat, tânărul se vede nevoit să intre din nou în lumea spionajului. Noua sa misiune este de a descâlci un plan sinistru care ţinteşte sistemul de apărare al Statelor Unite ale Americii. Alex Rider este produs de Eleventh Hour Films şi Sony Pictures Television. Otto Farrant („The White Queen”), Brennock O’Conner („Game of Thrones”), Vicky McClure („Line of Duty”), Ronkẹ Adékọluẹjọ („Doctor Who”), Marli Siu („Dixi”) şi Stephen Dillane („Game of Thrones”) îşi reiau rolurile, în timp ce Toby Stephens („Die Another Day”), Rakie Ayola („Harry Potter and the Cursed Child”) şi Charithra Chandran („Bridgerton”) se alătură distribuţiei pentru sezonul al doilea. Anthony Horowitz, autorul francizei, este şi producător executiv alături de Jill Green („Foyle’s War”) şi Eve Gutierrez („Vexed”). Guy Burt („The Borgias”) este scenarist, iar Rebecca Gatward şi Jon Jones au fost regizori. Horowitz a colaborat îndeaproape cu Burt pentru scenariul serialului lansat în urmă cu doi ani, apreciat de public şi critică. Unul dintre cei mai prolifici şi de succes scriitori, Horowitz activează în diverse domenii – literatură, televiziune, film, dramaturgie şi jurnalism. A scris mai mult de 40 de volume, inclusiv seria de romane „Alex Rider”, pe care a adaptat-o iniţial în film, lansat în 2006. Seria de cărţi este estimat că a fost vândută la nivel global în 20 de milioane de copii. Horowitz a fost contractat de Conan Doyle Estate şi Orion Books să scrie două romane „Sherlock Holmes” – „The House of Silk” a fost publicat în noiembrie 2011, iar continuarea, „Moriarty”, în octombrie 2014. Ambele s-au bucurat de succes. Ulterior, a fost împuternicit de Ian Fleming Estate să scrie un roman din seria „James Bond”, intitulat „Trigger Mortis”, apărut în septembrie 2015. Anthony Horowitz este responsabil pentru conceperea şi scrierea unora dintre cele mai de succes seriale de televiziune britanice, între care „Midsomer Murders”, pentru care a produs primele şapte episoade, „Foyle’s War”, „Collision” şi „Injustice”. El s-a aflat în conducerea Old Vic Theatre, colaborează cu numeroase ziare şi reviste pe subiecte precum politica, educaţie şi călătorii. Are rolul de patron al East Anglia Children’s Hospices şi al organizaţiei anti-intimidare Kidscape, începând cu 2008. În ianuarie 2014, a primit însemnele Ordinului Imperiului Britanic pentru serviciile aduse literaturii. La nivel internaţional, sezonul secund din „Alex Rider” a fost lansat la finalul anului 2021. „Un an bun pentru programele de televiziune prin care evadăm din realitate”, după cum l-a apreciat Horowitz în discuţia cu RealTimeNews.ro. „Cred că a fost un an greu, cred că incertitudinea dată de Covid şi imposibilitatea de a prezice încotro ne îndreptăm şi ce se va întâmpla cu virusul fac viaţa foarte dificilă, dar, dacă te ocupi cu scrierea romanelor poliţiste şi a show-urilor de televiziune precum «Alex Rider», seriale de aventuri, e nevoie de ele acum”. După un prim sezon bine primit, ce credeţi despre cel de-al doilea? Cum l-aţi descrie prin comparaţie? Anthony Horowitz: Cred că al doilea sezon este chiar mai intens decât primul. Începem cu Alex, care suferă de stres post-traumatic, evident a fost şocat de ce s-a întâmplat în primul sezon, de moartea unchiului lui, a descoperit că toată lumea l-a minţit toată viaţa, a fost manipulat de oameni în care nu putea avea încredere. Acum, la început, este într-o stare proastă. Vorbind despre anul prin care am trecut, cred că problema sănătăţiii mintale la tineri este o chestiune despre care trebuie să vorbim, este un subiect foarte important, iar Alex exemplifică prin demonii cu care se confruntă. Sezonul este foarte rapid, pe măsură ce el începe o nouă aventură şi întâlneşte noul personaj negativ al seriei. Dacă vreţi o diferenţă între primul sezon şi al doilea, acesta din urmă are mai multă acţiune. Avem o urmărire incredibilă cu snowboardul pe munţi în primul sezon, dar aşteptaţi să vedeţi luptele din episoadele şapte şi opt din acesta şi cum ajungem la apogeu. În plus, rămâne nucleul familiei. Sunt foarte norocos pentru că Guy Burt, care a adaptat primul sezon, a revenit pentru scenariul celui de-al doilea. Într-un cuvânt, sunt foarte fericit legat de sezonul secund, iar cei care au reuşit să îl vadă pe tot l-au apreciat, ceea ce e muzică pentru urechile mele. Ce replică, ce scenă din primul şi al doilea sezon v-au plăcut cel mai mult? Anthony Horowitz: Guy vine mereu cu replici reuşite. Replica mea preferată din acest sezon este a lui Blunt care spune „Nu face din mine un duşman, Alex”, iar el rămâne în uşă, priveşte înapoi, şi adaugă „Prea târziu”. Îmi place mult asta, iar Guy vine cu replici de felul ăsta mereu şi mă face să zâmbesc. În primul sezon sunt multe replici bune, multe între Alex şi Tom, şi în acest sezon… Tom e puţin supărat, pentru că e lăsat deoparte faţă de acţiune, dar este prezent ca prieten. Cred că este ceva interesant şi amuzant în relaţia aceea şi cred că Brenock O’Connor este un actor minunat şi abia aştept să mai scriu pentru el, să mai lucrez cu el. Mi-aţi anticipat o întrebare: va fi un al treilea sezon „Alex Rider”? Anthony Horowitz: Asta depinde de fani. Dacă oamenilor le va plăcea show-ul, vom reveni cu al treilea sezon. Totul este aranjat la finalul acestui sezon. El se încheie cu suspansul potrivit şi vom merge probabil la „Scorpia”, carte care urmează „Eagle Strike”, iar Alex este trimis să descopere adevărul despre organizaţia criminală care apare în primele două sezoane. Dacă nu vom face asta, nu ştiu ce altceva vom face. Sunt multe discuţii legat de cea mai potrivită carte cu care să continuăm. Până la urmă, decizia este bazată pe cât de mult o să placă fanilor al doilea sezon. Ce pot să spun? Continuaţi să îl urmăriţi. Care a fost cea mai importantă schimbare pe care aţi făcut-o poveştii „Eagle Strike” pentru acest sezon? Anthony Horowitz: Am lucrat foarte îndeaproape cu Guy, care a scris mare parte din scenariu. Vorbim despre opt episoade de 40 de minute – este destul de mult. Am fost nevoiţi să extindem povestea, pentru că este una destul de scurtă, cu acţiunea derulându-se rapid. Astfel, am oferit mai mult personajelor, în special lui Alex, desigur. Totul este la o scară mai mare, ca paletă, dar şi mai intens. Cartea este dedicată unui public tânăr, cu vârste de 9 până la 16 ani, însă acest show e scris pentru un public mult mai larg, şi ajungem la întreaga familie. Iar asta ne-a permis-o timpul. Aţi simţit în vreun fel nevoia să adaptaţi povestea şi personajele la direcţia de corectitudine politică tot mai vizibilă astăzi? Anthony Horowitz: Nu, nu cred. Nu este nimic în carte care să fie deranjant, ruşinos sau îngrijorător, pentru că toate au fost scrise pentru un public cât mai larg.  Dacă aţi adăugat ceva… Anthony Horowitz: Eu şi Guy nu ne-am gândit niciodată la cutiuţe – dacă vreun personaj ar trebui să aibă o anumită etnie sau gen. Într-o oarecare măsură, Kyra, care este o invenţie a lui Guy Burt, a fost introdusă pentru a exista încă o protagonistă puternică, iar Marli Siu, care joacă rolul, este minunată. Cred că dacă faci televiziune în secolul 21, în vremurile pe care le trăim, desigur că trebuie să fii conştient de noul mod în care gândesc oamenii. Nu vrem să jignim, nu vrem să fim de modă veche şi în niciun fel controversaţi. Treaba noastră este să oferim amuzament şi cred că Guy, în mod special, şi eu şi producătorii suntem în acord cu ce vor oamenii şi, până acum, timp de două sezoane, nu ne-am înşelat. Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here