La două săptămâni de la decizia istorică a Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale apar informații despre campania pe Tik Tok a lui Călin Georgescu.
Potrivit unei investigații Snoop, campania “echilibru și verticalitate” de pe platforma Tik Tok ar fi fost plătită de fapt de Partidul Național Liberal.
Campania de pe Tik Tok, identică cu cea derulată de Rusia în Ucraina
Campania este identică cu campania Frate pentru Frate derulată de Federația Rusă în Ucraina. Firma angajată de liberali susține că a lucrat la o campanie de informare pentru liberali însă numele a fost furat. Astfel, liberalii au transmis că numele campaniei a fost echilibru și seriozitate, iar ulterior a fost modificat iar compania va depune plângere penală.
Investigația realizată de Snoop arată că inspectorii ANAF au făcut mai multe verificări pentru a vedea sursa de finanțare a campaniei candidatului Călin Georgescu. Așa au descoperit că este vorba despre o campanie plătită de Partidul Național Liberal.
Firma angajată de PNL depune plângere penală
Concret, firma angajată de PNL pentru o campanie de informare și conștientizare în mediul online a recrutat aproximativ 130 de influenceri pe platforma Fame-Up. Numele campaniei ales atunci a fost echilibru și seriozitate. Firma spune însă că ulterior campania a fost modificată și așa a devenit echilibru și verticalitate, iar influencerii l-au promovat pe Călin Georgescu.
Potrivit Snoop, influencerii ar fi respectat brieful liberarilor, însă compania Kensington Communication susține că – CITEZ – Toate briefurile furnizate către FameUp au fost făcute pentru o campanie de combatere a extremismului și încurajarea valorilor euroatlantice. Reprezentanții firmei au anunțat că vor depune o plângere penală pentru ca organele abilitate să cerceteze deturnarea, atacarea cu boți sau clonarea campaniei.
Investigația scoate la iveală și faptul că mișcarea de pe Tik Tok Echilibru și Verticalitate este identică cu campania Frate pentru Frate derulată de Federația Rusă în Ucraina, ambele realizându-se prin manipularea unor micro-influenceri legitimi. Informația apare și în documentele desecretizate din ședința CSAT. În documentul CSAT nu apărea numele firmei și nici faptul că această campanie de TikTok a fost plătită de PNL.