Landul german Brandenburg a aprobat condiţionat, vineri, gigafabrica de lângă Berlin a companiei americane, punând capăt lunilor de întârziere pentru investiţia de 5 miliarde de euro, transmite Reuters. Gigafabrica, care este cheia ambiţiilor CEO-ului Tesla, Elon Musk, de a învinge liderul de piaţă european Volkswagen, trebuia iniţial să fie deschisă vara trecută. Cel mai mare producător auto din Germania deţine avantajul în Europa, cu o cotă de 25% din vânzările de vehicule electrice (EV) faţă de Tesla, de 13%. Premierul statului Brandenburg, Dietmar Woidke, a declarat într-un briefing de presă că aprobarea a marcat ”un mare pas în viitor”, adăugând că uzina Tesla va fi un motor industrial şi tehnologic major pentru Germania şi regiune. Aproximativ 2.600 dintre cei 12.000 de muncitori estimaţi ai fabricii au fost angajaţi până acum, au declarat sindicatele luna trecută, iar Tesla este în discuţii cu numeroşi furnizori de piese din regiune pentru a se aproviziona cât mai mult posibil la nivel local, reducând timpii de aşteptare şi costurile. Subliniind concurenţa intensă cu care se confruntă Tesla, Volkswagen a anunţat vineri că va cheltui aproximativ 2 miliarde de euro pentru o nouă fabrică din apropierea sediului său din Wolfsburg, pentru a produce Trinity, primul dintr-o nouă generaţie de vehicule electrice pentru producătorul german de automobile, construcţia urmând să înceapă anul urmator. Autorizaţia de construcţie condiţionată acordată vineri Tesla nu înseamnă că producătorul de vehicule electrice din SUA poate începe producţia imediat. Mai întâi, Tesla trebuie să demonstreze că îndeplineşte numeroase condiţii, inclusiv în utilizarea apei şi controlul poluării aerului. Abia atunci Tesla va obţine permisul de funcţionare mult aşteptat şi va începe efectiv să lanseze cele 500.000 de vehicule alimentate cu baterii pe care doreşte să le producă anual la noua fabrică, situată în mica comunitate Gruenheide. Lansarea producţiei în Germania înseamnă că Tesla îşi va putea livra maşinile Model Y clienţilor europeni mai rapid şi mai ieftin, după ce în ultimele luni a îndeplinit comenzile din Europa de la fabrica sa din Shanghai, în timp ce aştepta aprobarea fabricii germane. Tesla intenţionează să arate că îndeplineşte condiţiile impuse în următoarele două săptămâni, a declarat ministrul Mediului din Brandenburg, Axel Vogel, în timp ce obiecţiile pot fi depuse în cursul lunii următoare. Următoarea provocare pentru Tesla va fi să mărească producţia cât mai repede posibil, ceea ce Musk a spus la un târg german care a avut loc în octombrie că va dura mai mult decât construirea fabricii. Grupurile de mediu locale s-au temut de mult că planta va avea un impact negativ asupra habitatului local. Numeroase consultări publice, concentrate în primul rând pe acest aspect, au întârziat procesul, Musk exprimându-se iritarea în mai multe rânduri faţă de birocraţia germană. Fabrica, pe care Tesla a început să o construiască în baza autorizaţiilor de pre-aprobare, va include şi o fabrică de baterii capabilă să genereze mai mult de 50 de gigawaţi oră (GWh) pe an – depăşind concurenţii europeni. Bateriile pentru maşinile produse în Germania vor veni iniţial din China, a spus Musk, dar Tesla intenţionează să atingă producţia de volum la fabrica de baterii din Germania până la sfârşitul anului viitor. Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].