Reprezentanții Registrului Auto Român (RAR) au publicat o listă cu principalele defecțiuni care pot duce la respingerea unui vehicul la inspecție, multe dintre ele fiind ușor de observat și fără o vizită la service și la centrele ITP. 

„Inspecția tehnică periodică (ITP) nu este o ocazie pentru a afla dacă autovehiculul funcționează în parametri, ci ar trebui să fie doar o confirmare oficială a acestui fapt. Pornind de la această idee, vă reamintim că posesorul unei mașini are obligația legală de a-l menține în stare optimă de funcționare între două vizite la ITP, a transmis Registrul Auto Român.

âteva exemple de posibile neconformități pe care le puteți observa singuri, fără a fi nevoie de echipamente profesionale sau de multe cunoștințe tehnice:

– nefuncționarea anumitor componente ale instalației electrice de iluminare și semnalizare;

– nefuncționarea claxonului;

– fumul vizibil;

– uzura anvelopelor peste limitele permise;

– nefuncționarea ștergătoarelor;

– pierderile semnificative și repetate de lichide: ulei, lichid de frână, lichid de răcire etc;

– uzura accentuată a plăcuțelor și discurilor de frână;

– funcționarea defectuoasă a DPF;

– existența unor martori aprinși în bord;

– apariția vibrațiilor în volan la viteze mai mari;

– scăderea eficienței sistemelor de frânare și direcție;

– fisurile apărute în parbriz, oglinzi laterale etc;

– nefuncționarea frânei de mână;

– starea generală a caroseriei, degradarea unor elemente de caroserie;

– scurgerea de lichid din amortizoare.

 

 

​ 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here