Autorităţile olandeze au amendat miercuri platforma de streaming Netflix cu 4,75 milioane de euro pentru gestionarea necorespunzătoare a datelor personale ale abonaţilor, despre care au spus că a fost neclară sau incompletă în mai multe privinţe.
Netflix a declarat că a făcut apel împotriva amenzii, menţionând că a cooperat cu autorităţile de protecţie a datelor şi că şi-a schimbat deja politicile, potrivit AFP.
„Între 2018 şi 2020, Netflix nu a furnizat clienţilor suficiente informaţii cu privire la ceea ce face compania cu datele lor personale”, a afirmat Autoritatea olandeză pentru protecţia datelor (AP) într-o declaraţie. „Iar informaţiile pe care Netflix le-a furnizat au fost neclare în anumite domenii”, a adăugat AP.
Potrivit mediafax.ro, autorităţile au precizat că, între timp, Netflix şi-a actualizat declaraţia de confidenţialitate şi şi-a îmbunătăţit informaţiile oferite abonaţilor cu privire la folosirea datelor.
„O astfel de companie, cu o cifră de afaceri de miliarde de clienţi în întreaga lume, trebuie să explice în mod corespunzător clienţilor săi cum gestionează datele lor personale”, a declarat preşedintele AP, Aleid Wolfsen. „Acest lucru trebuie să fie foarte clar. Mai ales dacă clientul întreabă despre acest lucru. Iar acest lucru nu a fost în regulă”.
„De la începutul acestei investigaţii, în urmă cu peste cinci ani, am cooperat cu Autoritatea olandeză pentru protecţia datelor şi am evoluat proactiv informaţiile noastre privind confidenţialitatea pentru a oferi şi mai multă claritate membrilor noştri”, a declarat un purtător de cuvânt al Netflix într-o declaraţie pentru AFP. El a adăugat că platforma s-a opus deciziei.