Marile branduri globale sunt extrem de inventive când vine vorba de a păcăli clienții. După fenomenul shrinkflation prin care gramajul produselor a fost drastic redus în vreme ce prețurile au fost majorate, un nou fenomen își face loc pe piață.
După „shrinkflation”, „upflation” este un nou trend prin care companiile de retail încearcă să recupereze vânzările mai scăzute ale anumitor produse, în special în zona de cosmetice și îngrijire personală, scrie Bloomberg.
Upflation este descrisă ca practica de rezolvare a unor pseudonevoi prin produse aparent noi, introduse la prețuri mai mari. De exemplu, produsele introduse în zona de antiperspirante și deodorant sunt menite pentru întregul corp și costă dublu față de cele tradiționale.
Procter & Gamble Co. cere 14 dolari pentru un deodorant de corp universal – dublu față de costul unui deodorant standard. Gillette vinde un aparat de ras intim cu un preț de 15 dolari special pentru „zonele dificile”, cu 5 dolari mai mult decât modelul Venus obișnuit.
Sunt noile produse ale P&G si Unilever sunt cu adevărat versiuni inovate sau doar menite pentru generare de profit?
Companiile de bunuri ambalate se confruntă cu problema consumatorilor afectați de creșterea inflației și alcătuiesc noi strategii pentru capturarea profitului în acest context. Una dintre ele este fenomenul cunoscut sub numele de shrinkflation, și se referă la practica de majorare a prețului în concomitant cu micșorarea cantității unui produs. Cu toate acestea, consumatorii observă eventual și răspund prin reorientare către alte brand-uri.
Unii clienți contestă necesitatea lor și atribuie performața bună mai mult strategiei de marketing. Alte exemple includ și specializarea unui produs, precum lama de ras, prin destinarea sa unei singure zone și majorarea prețului. P&G declară că oamenii sunt dispuși să plătească mai mult pentru inovare.
Momentan fenomenul de upflation pare să fie mai ales destinat americanilor. Unilever, competitorul eurpean al P&G, a introdus în luna mai un deodorant pentru tot corpul marca Dove, însă produsul se adresează numai consumatorilor americani. În China, pe de altă parte, oamenii încearcă să obțină mai mult pentru banii lor și se orientează către produse cu beneficii multiple, scrie economedia.
Alte companii din aceeași zonă se orientează către nevoia consumatorilor pentru simplitate. Kellogg, spre exemplu, conduce un brand de lifestyle numit Going Zero Waste prin care își propune să înlocuiască o gamă variată de produse single-use cu alternative eco-friendly, de lungă durată. Au fost introduse și aplicații unde oamenii pot cumpăra alimente la preț redus pe care restaurantele și magazinele intenționează să le arunce. Bonapp este un astfel de aplicație prezentă în România.
Cel mai bun material pe care să-l porți pe caniculă. Te va scoate din încurcătură în zilele toride