Un nou tip de escrocherie ia amploare în România. Tot mai mulți oameni ajung victime.
Un bărbat a povestit pe o platformă de socializare cum a fost la un pas să piardă 40.000 de euro într-o simplă convorbire telefonică cu un presupus funcționar de la o bancă comercială.
”În această seară, am fost contactat telefonic de un băiat foarte politicos care m-a informat că mi-a fost aprobat un credit la bancă.
Omul îmi știa numele, adresa de e-mail și, evident, numărul de telefon. Pe lângă acestea, am observat că numărul de telefon folosit era unul oficial.
El susținea că este vorba despre un credit de nevoi personale și m-a felicitat că am reușit să obțin acești bani – 40.000 de euro. Minunat, așa-i?
Problema este că nu am, nu am avut și probabil nici nu voi avea un cont acea bancă. Băiatul părea foarte surprins de această informație.
Cu toate acestea, mi-a oferit imediat o serie de sugestii „bune” și ajutor (zic „imediat” pentru că niciun funcționar de la bancă, în toată istoria lumii, nu a avut vreodată textul atât de bine pregătit). În esență, ideea era că cineva ar fi făcut creditul online, utilizând adresa mea de e-mail și o copie după buletin. Bănuiesc că și semnătura a fost culeasă de undeva.
Evident, din acest moment am încercat să închid conversația cât mai repede”, a povestit bărbatul pe platforma Reedit.
”În timp ce încercam, într-un mod diplomatic, să îi comunic că nu prea „mușc momeala”, el mi-a oferit o serie de informații interesante. În primul rând, m-a întrebat de ce nu am încredere în el, având în vedere că apelul venea de pe un număr oficial al băncii.
I-am spus că știu ce înseamnă spoofing. Mi-a spus că este senior manager pe credite și că are 8 ani de experiență în domeniu. I-am răspuns că o astfel de muncă cotidiană nu o face, de regulă, un senior manager. M-a avertizat că voi pierde acești bani dacă nu acționez imediat. I-am spus că voi face o sesizare la ANAF și la Poliție.
„Voi face eu sesizarea direct din sistem, nu e nevoie să mergeți dumneavoastră.” Am închis.
Sun la relații clienți la bancă. După 10 minute de așteptare, sunt conectat cu o funcționară de acolo. Îi explic situația, îi dau numele și ea îmi raspunde, pe un ton resemnat, că este familiarizată cu acest băiat și că, în ultima vreme, au apărut mai multe sesizări pe această temă.
A fost destul de drăguță să mă asigure că în sistemul lor nu există nimic și destul de politicoasă să își asume problema.
Ca și concluzie, aveți grijă acolo să nu picați în capcane”, a scris bărbatul pe platforma respectivă.