O pisică din rasa Maine Coon, pe nume Mittens, a avut parte de o experiență neobișnuită după ce a fost uitată, din greșeală, în cala unui avion. În doar 24 de ore, Mittens a călătorit de trei ori între Noua Zeelandă și Australia, într-o poveste care a stârnit uimire, dar s-a încheiat cu un final fericit. Un început agitat pentru o nouă viață
Mittens, în vârstă de 8 ani, trebuia să facă o călătorie simplă din Christchurch, Noua Zeelandă, către noua sa casă din Melbourne, Australia, alături de familia sa. Însă, pe 13 ianuarie, lucrurile au luat o turnură neașteptată.
Margo Neas, proprietara pisicii, a așteptat mai bine de trei ore în zona de marfă a aeroportului din Melbourne, fără niciun semn de la Mittens. În cele din urmă, personalul de la sol a informat-o că avionul s-a întors deja în Noua Zeelandă, iar Mittens era încă la bord.
„Nu-mi venea să cred. Am întrebat, cum este posibil așa ceva? Cum se poate întâmpla?”, a povestit Neas pentru CNN.
Un pasager special
Călătoria dus-întors dintre Christchurch și Melbourne presupune peste 15 ore de zbor, iar Mittens a rămas în cală pe toată durata drumului. După ce au aflat despre prezența neașteptată a pisicii, piloții Air New Zealand au pornit sistemul de încălzire în cala avionului pentru a-i asigura confortul.
Eroarea a fost cauzată de un scaun cu rotile stivuit care a blocat vederea manipulantului de bagaje asupra cuștii lui Mittens.
„Nu a fost deloc modul în care ne imaginam să începem o viață nouă în Melbourne. Era ca și cum familia noastră nu era completă fără Mittens”, a spus Neas.
Un final fericit
Compania specializată în transportul animalelor de companie, care se ocupa de călătoria lui Mittens, s-a asigurat că pisica a fost recuperată la întoarcerea în Christchurch. De data aceasta, Mittens a fost îmbarcată într-un zbor doar dus spre Melbourne, unde s-a reunit în siguranță cu familia sa.
„Mittens a slăbit puțin, dar, în rest, era sănătoasă. Când am luat-o în brațe, s-a cuibărit imediat și mi-a oferit cele mai mari îmbrățișări din lume. A fost o mare ușurare să o avem din nou acasă”, a declarat Neas.
Air New Zealand și-a cerut scuze pentru incident și a promis că va rambursa toate cheltuielile asociate cu călătoria lui Mittens. „Ne asigurăm că vom colabora îndeaproape cu operatorii noștri din Melbourne pentru ca o astfel de situație să nu se mai repete”, a declarat purtătoarea de cuvânt Alisha Armstrong.
De obicei, Mittens nu este cunoscută ca fiind o pisică afectuoasă. Însă, după această aventură, pare că și-a schimbat comportamentul. „Acum este cea mai afectuoasă pisică. O răsfățăm și îi oferim toată atenția pe care o merită, pentru că suntem pur și simplu fericiți că este din nou cu noi”, a spus Neas.