Cea mai mare piață auto a Europei pare să fi pus o frână bruscă. Înmatriculările de automobile noi au scăzut, la unele mărci, chiar și cu 80%. O cauză a acestor vânzări în scădere este și eliminarea subvențiilor pentru achiziția de mașini noi.  

Piaţa auto din Germania a scăzut cu 27,8% în august, afectată de prăbuşirea vânzărilor de automobile electrice, care au înregistrat cel mai puternic declin din ultimul an, din cauza unui efect de bază şi al unei conjuncturi pesimiste, informează AFP.

Într-un comunicat de presă publicat miercuri, Autoritatea Federală de Transport Rutier din Germania (KBA) a informat că un număr total de 197.322 de automobile au fost înmatriculate luna trecută în Germania, cu 27,8% mai puţine decât în luna august a anului trecut. Pe segmentul automobilelor electrice, înmatriculările au scăzut cu 68,8% în ritm anual.

 

Autoturismele Smart, cu aproape 80% mai puține înmatriculări 

 

Toate mărcile germane au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor în luna august, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, în unele cazuri fiind vorba de scăderi de peste 30% cum este cazul înmatriculărilor de automobile Smart (minus 77,9%), Mini (minus 44,6%) şi Audi (minus 36,6%). Scăderi de două cifre au înregistrat şi mărcile VW (-23,3%), BMW (-23%), Porsche (-18,0%), Opel (-17,1%) şi Mercedes (-15,5%).

În ceea ce priveşte marca Dacia, înmatriculările de pe piaţa din Germania au scăzut cu 38,1% în ritm anual în luna august, când au fost înmatriculate doar 4.502 unităţi. Totuşi, pe primele opt luni ale acestui an, înmatriculările Dacia pe piaţa din Germania au crescut cu 2,4% până la 48.768 unităţi.

Aproximativ 13,7% din autoturismele înmatriculate în luna august în Germania au fost modele electrice pe baterie (BEV). Cu 27.024 de unităţi, acest tip de automobile au înregistrat o scădere de 68,8% comparativ cu luna august foarte bună de anul trecut. După ce autorităţile de la Berlin au anunţat că prima pentru achiziţionarea de automobile electrice va fi eliminată începând cu luna septembrie 2023, cererea pentru acest gen de automobile a explodat în luna august 2023, când vânzările au atins un nivel record de 86.649 de automobile electrice înmatriculate în Germania.

„În consecinţă, scăderea actuală nu este una complet surprinzătoare dar este totuşi foarte violentă”, a comentat André Schmidt, preşedintele Federaţiei constructorilor străini de automobile (VDIK).

 

Motoarele pe benzină încă primează. GPL, tot mai căutat

 

Scăderea înmatriculărilor s-a reflectat în aproape toate motorizările. Un număr de 69.344 de automobile înmatriculate au fost modele hibride, o scădere de 1,5% în ritm anual, dintre care 13.565 au fost modele hibride plug-in (scădere de 6,8% în ritm anual).

70.007 autoturismele înmatriculate în luna august au fost echipate cu motor pe benzină (scădere de 7,4%) şi 29.974 autoturisme au fost echipate cu motor diesel (scădere de 24,4%). Singurul segment la care s-au înregistrat creşteri a fost cel al automobilelor pe GPL, cu 953 unităţi înmatriculate în luna august, cu 3,6% mai multe decât în aceiaşi lună a anului trecut.

 

 

​ 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here