Unele dintre cele mai vehiculate afirmații legate de bateriile autoturismelor electrice sunt că procesul de producție este foarte poluant, că sunt periculoase în timp exploatării și că sunt imposibil de reciclat. O recentă analiză făcută de o revistă de specialitate artă că lucrurile nu stau deloc așa.
În încercarea de a combate unele dintre ideile preconcepute, asociația Avere France, care promovează mobilitatea electrică, a profitat de Salonul Auto de la Paris pentru a prezenta un studiu dedicat „vieții bateriilor vehiculelor electrice”, notează Automobile Magazine.
Potrivit acesteia, se pare că acumulatoarele prețioase pot fi adesea utilizate în continuare pentru altceva atunci când capacitatea lor scade sub 70%, pragul considerat în general ca fiind minim în domeniul auto. În acest stadiu, o baterie obosită poate deveni suport de stocarea staționară a energiei, o utilizare ce ar putea deveni din ce în ce mai frecventă odată cu energiile regenerabile.
Raportul Avere France, întocmit împreună cu ATTE (Association Technique Energie Environnement) și cu firma de consultanță Wavestone, subliniază necesitatea colaborării între constructorii auto și producătorii de baterii.
Pe de o parte, dorește să îi încurajeze să favorizeze bateriile concepute de la început pentru a putea fi reparate, cu module care pot fi separate și demontate.