Mulți dintre români își amintesc de călătoriile făcute într-o Dacia 1300, însă puțini știu că în Germania, acest autoturism iconic a ajuns să fie clasificat drept vehicul istoric. Profitând de această clasificare, un șofer a decis că merită să facă niște bani din mașina deținută și a postat un anunț de vânzare pe o platformă de specialitate din Germania. 

De curând, pe unul dintre cele mai populare site-uri de vânzări automobile second-hand din Germania, mobile.de, a fost listată pentru vânzare o mașină Dacia 1300 de culoare roșie, produsă în iulie 1973 la uzina din Mioveni.

Un pasionat colecționar de mașini istorice din orașul Bielefeld, unul dintre cele mai vechi orașe din Germania, fondat în 1214 și cu o populație de aproape 350.000 de locuitori, deține această mașină veche de peste 50 de ani.

„Mașina fabricată în România este deja clasificată vehicul istoric și este într-o stare excelentă. În plus, ofer numeroase piese de schimb pentru aceasta. Mașina nu a avut vreodată un accident de când o dețin”, precizează proprietarul mașinii.

Neamțul pasionat de mașini istorice descrie modelul expus pentru vânzare: Dacia 1300 din 1973, echipată cu un motor de 1,3 litri pe benzină, care dezvoltă 54 cai-putere și are 85.300 de kilometri parcurși. Prețul solicitat pentru acest model este de 6.999 de euro.

Marșul LGBTQ+ s-a suprapus cu Marșul Normalității în București. Gigi Becali, marele absent

Dacia 1300, modelul care a scris istorie

In 1969, la uzina de la Mioveni-Argeș, a început producția celei mai populare mașini fabricate în România, Dacia 1300, alături de Dacia 1100. Acest eveniment a reprezentat un moment important în industria auto din acea perioadă, fiind lansate comercial primele modele R12 sub numele Dacia 1300. Cererile au fost imediate, iar mulți români au trebuit să aștepte peste șase luni pentru a obține această mașină solicitată în mod frecvent.

Modelul Dacia 1300 s-a dovedit un extrem de mare succes comercial atât în țara noastră, cât și în alte țări din Europa de Est, unde a fost exportat începând cu anul 1971.

Primele unități produse în uzina din Mioveni pentru gama Dacia 1300 au fost către țările socialiste vecine. Ulterior, mașina a câștigat o reputație de fiabilitate și accesibilitate, astfel încât s-a extins exportul către țări din America de Sud și Africa. Daciile 1300 break și 1302 au avut succes comercial în Algeria, Cehoslovacia, Columbia, Egipt, Republica Democrată Germană și Polonia, vânzându-se în mii de exemplare. În 1977, nu mai puțin de 5.000 de autoturisme fabricate la Mioveni au fost exportate în Republica Democrată Germană. În perioada 1975-1985, 2.500 de autoutilitare Dacia 1302 au ajuns în Columbia.

Dacia 1300 și toate variantele sale, inclusiv clasicul Dacia 1310, au fost fabricate în peste 1,9 milioane de exemplare la uzina din Mioveni într-un interval de aproape 35 de ani, între 1969 și 2004. Producția modelului Dacia 1300 s-a încheiat definitiv în luna iulie a anului 2004.

Alegeri cruciale în Franța. Macron s-ar putea trezi cu primul guvern de extremă dreapta de la cel de-al Doilea Război Mondial încoace

 

 

​ 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here