Producătorii auto germani: Problemele de producţie se vor accentua în urma invaziei Rusiei în Ucraina

Asociaţia producătorilor de automobile germani VDA a declarat miercuri că invadarea Ucrainei de către Rusia a perturbat rutele de transport, precum şi tranzacţiile financiare şi că se pregăteşte pentru un deficit al unor materii prime, transmite Reuters. “Este dificil să oferim o perspectivă fiabilă din cauza situaţiei extrem de dinamice. Dar un lucru este clar: va exista o întrerupere suplimentară a producţiei de vehicule în Germania”, a spus VDA într-un comunicat de miercuri. Acesta arată că impactul conflictului asupra transportului maritim, feroviar şi aerian agravează problemele în lanţul de aprovizionare într-un moment în care nivelurile stocurilor sunt deja scăzute. ”Pe termen lung, industria auto se va confrunta cu deficite şi preţuri mai mari la materii prime”, a spus VDA. Într-un comunicat separat, producătorul german de maşini de lux Mercedes-Benz a declarat miercuri că va suspenda exporturile de maşini de pasageri şi camionete în Rusia, precum şi producţia locală din ţară. VDA a menţionat în special gazul neon, care este necesar pentru a produce microcipuri auto deja rare şi unde Ucraina este o exportatoare cheie. Aprovizionarea cu paladiu, care intră în convertoare catalitice, este, de asemenea, pusă la îndoială, deoarece Germania se bazează pe Rusia pentru aproximativ o cincime din importuri. VDA a avertizat, de asemenea, că Rusia este un furnizor important de minereu de nichel, care este rafinat pentru a intra în bateriile auto cu litiu-ion. Grupul german BASF şi-a asigurat în 2018 accesul la nichel, pe care îl rafinează în Finlanda, pentru a fi utilizat în materialele bateriilor, printr-un parteneriat cu Norilsk Nickel din Rusia. VDA a reluat avertismentele companiilor membre, inclusiv Volkswagen, BMW şi Porsche AG, care au spus că au dificultăţi să obţină cablaje cruciale, deoarece furnizorii din vestul Ucrainei au fost închişi. Furnizorii acesteor componente, necesare pentru organizarea cablurilor vehiculelor, includ Leoni, Fujikura şi Nexans. ”Producătorii şi furnizorii lucrează sub presiune pentru a compensa întreruperile şi întreruperile din lanţul de aprovizionare şi pentru a accelera soluţii alternative”, a spus VDA. Aceasta a adăugat că este prea devreme pentru a estima efectul sancţiunilor comerciale. VDA a condamnat atacul rusesc drept o încălcare a dreptului internaţional. Potrivit VDA, Germania a exportat anul trecut 4.100 de maşini în Ucraina şi 35.600 de maşini în Rusia, reprezentând 1,7% din exporturile germane de maşini. În plus, producătorii germani au produs 170.000 de maşini în Rusia în 2021, majoritatea pentru piaţa internă. Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here