Producătorul de medicamente Biofarm înregistrează o cifră de afaceri de 239 milioane lei în anul 2021, în creştere cu 10% comparativ cu anul 2020, în timp ce profitul net a crescut cu 11%, la 60 milioane lei.
EBITDA a atins 82 milioane lei, în creştere cu 10% faţă de anul 2020. ”Biofarm, unul dintre cei mai mari producători de medicamente din România, raportează evoluţii pozitive pentru rezultatele preliminare ale anului 2021: cifră de afaceri în valoare de 239 milioane lei şi un profit net de 60 milioane lei, în creştere cu 11% faţă de 2020. În plus, Biofarm a raportat EBITDA de 82 milioane lei, în creştere cu 10% comparabil cu anul 2020”, arată compania. Din punct de vedere sell-out (vânzările din farmacii către pacienţi), Biofarm a încheiat, anul trecut, pe poziţia a doua în termeni de volum, respectiv pe poziţia a patra în termeni de valoare în categoria CHC (Consumer Health Care). Lansarea Biofen Extra consolidează poziţia Biofarm în topul companiilor din categoria CHC prin activarea uneia dintre cele mai importante categorii CHC din România – managementul durerii. Biofen Extra, un medicament OTC (Over-the-counter) indicat în terapia durerilor severe, a devenit lider valoric în segmentul de combinaţii ibuprofen şi paracetamol, în primele 8 luni de la lansare. „Evenimentele principale care au definit Biofarm în anul 2021 au fost: celebrarea celor 100 de ani de activitate neîntreruptă, inaugurarea uneia dintre cele mai moderne fabrici de medicamente din România şi lansarea Biofen Extra, prin care am activat una dintre cele mai importante categorii CHC din punct de vedere potenţial de business”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm. Biofarm are un portofoliu de produse care acoperă 65 de arii terapeutice. La finalul anului 2021, în categoria CHC, Biofarm ocupă poziţia de lider din punct de vedere volumic în pieţele de referinţă a nouă branduri din portofoliu: Colebil, Triferment, Bixtonim, Sennalax, Carmol, Nervocalmin, Carbocit, Extravalerianic şi Devaricid. Portofoliul Biofarm acoperă cele mai importante arii terapeutice din divizia Consumer Healthcare – digestiv & metabolic, respirator & ORL, cardiovascular & circulator, sistem nervos, multivitamine, cu peste 20 de branduri reprezentative. Noua fabrică are o suprafaţă utilă de peste 10.000 mp şi un flux de producţie anual de peste 30 milioane de unităţi comerciale de comprimate şi capsule şi peste 10 milioane de produse în formă lichidă. Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].