Protecția Consumatorului vrea să modifice modalitatea prin care magazinele vor afișa prețurile la raft. Mai exact, eticheta de pe rafturi ar putea conține și procentul adaosului comercial practicat de magazin față de cel de bază, la care a fost achiziționat de șa producător. 

ANPC a publicat un proiect de ordin care obligă comercianţii să afişeze clar adaosul comercial aplicat produselor, în raport cu preţul de bază al producătorului.

”Necesitatea reglementării unei norme care să oblige operatorii economici să afişeze lângă preţul final al produsului comercializat şi adaosul comercial aplicat pentru produsul respectiv, în raport cu preţul de bază al producătorului, are drept scop informarea în mod clar, precis şi neechivoc a consumatorilor cu privire la modul în care este stabilit preţul final al produsului sau al serviciului pe care doreşte să îl achiziţioneze, astfel încât, pe baza informaţiilor necesare, suficiente, verificabile şi uşor de comparat, aceştia să aibă posibilitatea să aleagă acel produs care corespunde exigenţelor lor din punct de vedere al nevoilor şi al posibilităţilor lor financiare. Având în vedere atribuţiile A.N.P.C., de supraveghere şi control, precum şi de informare corectă a consumatorilor, considerăm că este imperios necesar acest act normativ pentru informarea corectă, completă şi precisă a consumatorilor cu privire la adaosul comercial aplicat produselor comercializate, în raport cu preţul de bază al producătorului”. 

Potrivit ANPC, dreptul la informare al consumatorului este un drept fundamental al acestuia şi un factor important în dezvoltarea unei pieţe transparente. Prin informaţiile care îi sunt puse la dispoziţie, consumatorul are posibilitatea să-şi optimizeze alegerea în funcţie de propriile criterii economice, eliminând produsele care nu corespund acestora. 

”Ceea ce lipseşte în prezent, este transparenţa modului în care sunt stabilite preţurile produselor de către operatorii economici pornind de la preţul de bază al producătorului. Pornind de la consecinţele pe care o astfel de lacuna legislativă le generează, se evidenţiază necesitatea adoptării unui mecanism eficient de informare a consumatorilor cu privire la modalitatea de formare a preţului final al unui produs comercializat”, se arată în comunicatul ANPC. 

 

 

​ 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here